Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Rail Cargo Hungaria néven folytatja tevékenységét a MÁV Cargo

Rail Cargo Hungaria Zrt. néven folytatja tevékenységét a magyar vasúti árufuvarozás és vasút-logisztika piacvezető vállalata, a MÁV Cargo Zrt.

A 2008 végén a Rail Cargo Austria AG által privatizált vállalat az elmúlt évben megkezdte munkaszervezetének, valamint munkafolyamatainak gyökeres átalakítását, miközben kialakította a vasúti értékteremtés legfontosabb tevékenységeit és eszközrendszerét.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: "A privatizáció óta végrehajtott változások és a csaknem tízmilliárdos nagyságrendű korszerűsítések eredményeként vállalatunk fejlődésének új korszakába lépett: önálló képességekre tett szert, javította szolgáltatásainak minőségét és látványosan csökkentette működési költségeit". Hangsúlyozta: "A vállalat hagyományai, tapasztalata és szaktudása a MÁV Zrt.-vel való közös múltban gyökerezik. Az új tulajdonosi szerkezetben ezekre építve állítottunk magunk elé új célokat és fogalmaztunk meg új küldetést. Vállalatunk munkaszervezete, eszközparkja és versenyképessége lényegesen eltér a privatizáció előtti állapottól. Mindezen változásokat nevünk megváltoztatásával kívánjuk hangsúlyozni".

A Rail Cargo Hungaria Zrt. a Rail Cargo Austria Csoport tagjaként Európa harmadik legnagyobb vasúti árufuvarozó vállalatának része. Friedrich Macher, a Rail Cargo Austria igazgatósági tagja Budapesten kijelentette, hogy magyar leányvállalatával közösen a cégcsoport a délkelet-európai vasúti árufuvarozási piac vezetőjévé vált. "A két vállalat a jövőben tovább folytatja az áruszállítás optimalizálását a Nyugat- és a Délkelet-Európa, valamint a FÁK országok eltérő vasútrendszerei között. Ezen kívül a Rail Cargo Hungaria jelentős szerepet fog betölteni a délkelet-európai országok kombinált forgalmában. Ezzel megerősödik a Rail Cargo Austria vállalatcsoport pozíciója a Duna-közlekedési folyosóban, és nem csupán Ukrajna felé, hanem egészen a Fekete-tengerig és a Balkán térségbe jön létre folyamatos kapcsolat".

A Rail Cargo Austria és magyar leányvállalata az elmúlt időszakban egyesítette tudását, erőforrásait és üzleti kapcsolatait. Az útvonalak optimalizálásával például 17%-kal sikerült csökkentenie a célállomások eléréséhez szükséges fuvarkilométerek számát. Ez jelentős vontatási és pályahasználati költségmegtakarítást jelent és lényegesen rövidítette a szállítmányok célba juttatásához szükséges időt. A vállalat összesített vagonparkja meghaladja a 30 ezer egységet, korszerű mozdonyaival vontatott szerelvényei Magyarország és Ausztria között már határmegállás nélkül közlekednek.

Az osztrák tapasztalatokra építve a magyar vállalat 2009 második felében megkezdte szervezetének teljes átalakítását. Olyan átfogó strukturális és technikai változásokat hajtott végre, amelyek folyamatosan emelik a szolgáltatások minőségét és csökkentik a megvalósításhoz szükséges költségeket. Ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően a Rail Cargo Hungaria Zrt. működése már lényegesen eltér a MÁV Cargo Zrt. privatizációja előttitől.

A Rail Cargo Austria és a MÁV Cargo eszközeinek, a képességeinek és üzleti kapcsolatrendszerének egyesítéséből származó előnyök mindkét vállalatot segítették abban, hogy térségbeli versenytársaihoz képest csökkentsék a gazdasági válság súlyos hatásait. A MÁV Cargo Zrt. 2009-ben csaknem 32 millió tonna árut továbbított, mintegy 10 millió tonnával kevesebbet, mint az azt megelőző évben. A fuvarozási igények megközelítőleg 25%-os csökkenése arányos hatást gyakorolt az értékesítési árbevételre is, amely 2009-ben az előzetes adatok alapján 67,5 milliárd forint körül alakul (2008: 86 milliárd forint). Ugyanakkor a magyar leányvállalat gyakorlatilag változatlan, mintegy 3200 fős átlagos állományi létszámmal dolgozott és a válságot követő időszakra készülve milliárdos nagyságrendben hajtott végre a működés korszerűsítését szolgáló beruházásokat.

A fejlesztések közül jelentőségét és költségeit tekintve is kiemelkedik a saját vontatási képesség kialakítása és az informatikai rendszerek korszerűsítése. A Rail Cargo Austria a privatizációs szerződésben vállaltak szerint évi 8,7 milliárd forinttal támogatja a leányvállalat fejlődését. Ebből 2009-ben 11, a szakmában Taurusként ismert Siemens típusú villanymozdony érkezett Magyarországra. A vállalat megkezdte az SAP adatkezeléshez szükséges eszközök telepítését, részt vállalt a romániai piaci térnyerésben ugrópontnak számító Rail Port Arad Terminál létrehozásában. A kiépülő új képességekre alapozva a magyar vállalat kereskedelmi offenzívát indított, amelynek első jelentős gyümölcsei 2010 elejére nagy értékű, középtávú szerződések megkötésével értek be.

A vállalat tavaly ősszel kezdett mozdonyvezetőket toborozni, amelynek eredményeként 2010 januárjában elindult az első, teljes egészében saját vonata (saját mozdonnyal és saját mozdonyvezetővel). Az év során a mozdonyvezetők száma meghaladja majd a százat, a mozdony flotta pedig 29 korszerű mozdonyra fog bővülni.

A Rail Cargo Hungaria új jövőképet fogalmazott meg és újradefiniálta küldetését is. A mai bejelentés értelmében a Rail Cargo Hungaria a közép- és délkelet-európai térség piacvezető árufuvarozási vállalatcsoportja, a Rail Cargo Austria Csoport kiemelkedően fontos tagja. Büszkén vállalja a híd szerepét a régióban, amelyre anyavállalatával közösen egyedülálló szakmai tudása, innovatív logisztikai megoldásai teszik alkalmassá. A vállalat megrendelői ellátási láncát megbízhatóan, költséghatékony és környezetbarát módon, stratégiai partnerségre törekedve optimalizálja. A Rail Cargo Hungaria a vasút-logisztika nemzetközileg aktív szakértő vállalataként innovatív vasúti árufuvarozási megoldásaival egy élhetőbb emberi környezetért dolgozik. (logsped)

2010.03.06.