Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



A Rail Cargo Hungaria logójával díszítettek egy MÁV-START V63-as mozdonyt

A budapesti Vasúttörténeti Parkban ma ünnepélyes külsőségek között bemutatták a Rail Cargo Hungaria Zrt. logójával díszített V63-as mozdonyt, amely a következő egy évben tehervonatokat vontat Magyarország vasúti hálózatán.

A MÁV-START Zrt. járművének különleges matricázását az állami vasúttársaság és a Rail Cargo Hungaria Zrt. trakciós keretszerződése tette lehetővé. A két vállalat közösen készítette el a mozdony látványtervét, tovább erősítve kiváló együttműködésüket.

A felmatricázott, 91 55 0630 027-5 pályaszámú mozdony csaknem 30 éves. A hattengelyes, korszerűsített, klimatizált vontató teljesítménye 3600 kW, havonta 12 ezer kilométert tesz majd meg a magyarországi pályahálózaton. A gép a tervek szerint az RCH tehervonatait vontatja majd.



A Rail Cargo Hungaria a magyar vasúti árufuvarozás mintegy 70 százalékát bonyolítja. Az évi 32-33 millió tonna árut továbbító társaság forgalmának közel fele származik gyűjtőfuvarozásból, azaz az RCH akár egy-két vasúti kocsi célállomásra fuvarozását is vállalja. Az egyes kocsi forgalom ezen országos lefedettséggel történő biztosításával az RCH Magyarországon az egyetlen vasútvállalat, amely a hazai kis- és középvállalatok termékeit eljuttatja az európai piacokra, nagyon sok vállalkozás versenyképességét biztosítva ezzel. A most feldíszített mozdony főleg ilyen jellegű vonatokat vontat majd.

A Rail Cargo Hungaria vonatainak dízelvontatását szinte teljes egészében a MÁV-START végzi. A villanyvontatás terén az RCH 25 darab saját Taurus mozdonyának 3,9 millió kilométeres teljesítménye mellett vontatási feladataihoz mintegy 60%-ban a MÁV-START-tól vesz igénybe villanyvontatási szolgáltatást. A Rail Cargo Hungaria 2015-ben mintegy 32 millió tonna árut fuvarozott. Ha ezt az árumennyiséget közúton fuvarozták volna, majdnem 1 millió 300 ezer kamion terhelte volna közútjainkat. Ha ennyi kamiont sorba állítanánk egymás után Magyarország határain, 9 és félszer körbeérnék az országot.

A felmatricázott mozdony átadóünnepségén Csépke András, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta: A MÁV-START számára a teherszállítási piacon elért piaci pozíciójának megtartása, annak növelése stratégiai jelentőségű. Céljaink elérése érdekében 2016-ban 150 fővel növeljük a mozdonyvezetői létszámot és a motorvonat beszerzések által kiváltott villamos mozdonyaink egy részét üzembe állítjuk. A megnövelt erőforrásokkal a mennyiségi kínálat növelésén túlmenően nagyobb figyelmet fordítunk a szolgáltatásaink minőségének javítására is.

Dr. Kovács Imre CEO, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke kiemelte: a Rail Cargo Hungaria és a MÁV-csoport szoros szimbiózisban működik, hiszen az RCH többféle szolgáltatást vesz igénybe az állami vasúttársaságtól. A Rail Cargo Hungaria a tolatási és vontatási szolgáltatásokért, a vasúti pálya használatáért, jármű-karbantartási, ingatlanbérleti, őrzés-védelmi és humán jellegű szolgáltatásokért fizetett összegeken keresztül hozzájárul a MÁV és a leányvállalatai sikeres és hatékony működtetéséhez.

A domináns vasúti árufuvarozási vállalat a legnagyobb megrendelője a MÁV rendező-pályaudvari szolgáltatásainak, illetve Záhony-Port átrakási szolgáltatásainak. Tevékenysége révén a Rail Cargo Hungaria több ezer vasutas foglalkoztatását teszi lehetővé a MÁV-csoportnál.

Nem ez az első alkalom, hogy a MÁV-START és az RCH különleges matricával díszít egy mozdonyt. 2014. szeptember 2-án indult útjára ünnepélyes keretek között az FTC - Rail Cargo Hungaria női kézilabdacsapatot ábrázoló matricával ellátott mozdony a Vasúttörténeti Parkból.

A különleges Taurus egy évig közlekedett Magyarország és Ausztria sínjein, és többnyire személyvonatokat húzott. Eljutott többek közt Bécsbe és hazánk nagyvárosaiba is, több millió utas előtt hirdetve az RCH sikeres együttműködését a zöld-fehér csapattal. A mozdony összesen 141 764 vonatkilométert tett meg, a rekordfutása napi 1060 kilométer volt. Különleges eseményeken is részt vett, 2015. márciusban például az Audi 25 ezredik irányvonatát húzta.
(logsped)

2016.02.09.