Az új középkategóriájú Peugeot, a 308, a szintúgy új "8"-as nemzedék első tagja.
A repülőgép október 25-től a Szingapúr-Sydney A lejtöshátú karosszéria félmagas felépítése elsőként a 307-en jelent meg, tágassággal, világossággal, jó kilátással és helykihasználással ötvözve a márkára jellemző dinamikus stílust és kiváló vezethetőséget - amelyek világszerte több mint hárommillió vevőt szereztek a 307-nek.
A 308 tehát a 307 műszaki alapjára épűl, de rámenösebb, jobban felszerelt, finomabb. Tervezöi különös figyelmet szenteltek a minőségi hatásnak.
A 308-ban minden olyan tulajdonságot vegyített a Peugeot, amelyet az önkifejezést, modernséget, részletkidolgozást és kellemességet keresö, sokszínű vevőkör kívánhat.
Minden eddiginél macskaszerűbb
A 308 a maga módján testesíti meg a márka génjeit. Orrkiképzése, a kiviteltől függően, kétféle: klasszikus (belépőszint) vagy sportos.
A fókuszból kisugárzó vonalak a szélvédőoszlopokban folytatódnak. Szoborszerű oldalak és folytonos ablakvonal keltenek dinamikus hatást.
Hátulról is jól felismerhetővé teszi az autót a sarkokon beforduló lökhárító,
a csúcsmodelleké diffúzoros -, a nagy lámpaegység és a hatalmas felületű, íveit hátsó szélvédö.
Új, eredeti enteriőr
A berendezés összhangban van a küllemmel; meredeken álló műszerfal fokozza a tágasság hatását. E kategóriában ritkák az ennyire szép és kellemes tapintású anyagok. A nagyablakfelület és a panorámatetö (standard vagy opció) világossá teszi az utasteret, ahol jól esik tartózkodni. Az autó felépítéséböl és az elsö ülések formájából adódóan különösen böséges helyük van a hátul ülöknek.
Hozzájárul a kellemes közérzethez a jó hö- és hangszigetelés, valamint a sokféle tárolóhely is.
Dinamikus hatékonyság: kivételes útfogás
Merev karosszériája és kiváló úttartása illetve rugózási komfort ja a kategória etalonjává teszi a 308-at. Hátsó futóműve torziós, az első MacPherson rendszerű, a szervokormány elektrohidraulikus. Széles nyomtáv és nagy kerekek (18 coli ig) fokozzák a stabilitást.
Hatékony környezetvédelem
A 308 tervezésekor döntő szempont volt a környezet kímélete. Az anyagválasztástói a tiszta üzemű benzin- és HDi dízelmotorokon át a Michelin Energy~Saver gumiabroncsokig, az elektrohidraulikus szervokormányig és a súlycsökkentésig (kompozit anyagok, könnyűfémek és nagyszilárdságú acél) minden a fogyasztás és a C02 emisszió csökkentését szolgálja. Az 1.6-os HDi motorral 66 kW (==90 LE) és hatfokozatú robotváltóval mindössze 120g a C02 kibocsátás.
Modern, nagyteljesítményű, gazdaságos és tiszta motorok
A 308 vevője háromféle benzinmotor, háromféle dízel és ötféle sebességváltó tízféle kombinációja közül választhat.
Hatékony biztonság
A 308 kiváló úttartásának hatását sávsegéd (Lane Departure Warning System - LDWS) és xenon-ikerfényszóró fokozza. Az orrban három energiaelnyelö struktúrát alakítottak ki. Ami a szekunder biztonságot illeti, kilenc légzsák között hátsó oldallégzsák és kormányoszlop-Iégzsák is van a karosszériában.
Az RT 4 telematikai rendszerhez kapcsolódó "Peugeot Emergency" szolgáltatás, meghatározza a baleset földrajzi helyzetét, és segítséget kér a diszpécser -központtói.
Színek, kárpitok, választék
Tizenkétféle fényezésévei, ötféle felszereltségével, belsö hangulataival, szövet- és börkárpitjával (bőrrel teljesen bevont műszerfal is van) a 308 tudja, hogyan kell hatni a vásárlók szívére.
(hirado.hu)