Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

AGV szerelvények

Kapcsolódó oldal:  



Az Alstom és az NTV bemutatta a 2011-től üzemelő AGV szerelvények külső design-ját

Az Alstom Transport és Nuovo Trasporto Viaggiatori (NTV), az első magánkézben lévő olasz vasúttársaság Rómában bemutatta a 2011-től az olasz vasúti hálózatban közlekedő AGV nagyon nagy sebességű vasúti flotta külső design-ját.



Az NTV 2008 januárjában bejelentette, hogy az Alstomot bízza meg 25 ultramodern, nagyon nagy sebességű AGV vonatszerelvény gyártásával, szállításával és karbantartásával. A rendezvényen részt vettek az NTV olasz alapítói (Luca Cordero di Montezemolo, Diego Della Valle, Gianni Punzo és Giuseppe Sciarrone), Patrick Kron, az Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója és Philippe Mellier, az Alstom Transport elnöke is. Az AGV nagyon nagy sebességű szerelvény tesztelése május 19-én kezdődött a cseh köztársasábeli Velimben található tesztpályán. A szeptemberig tartó, az Alstom új, nagyon nagy sebességű platformját validáló és a végleges engedélyezésre felkészítő teszttel lezárul a fejlesztés fázisa.



A Giorgetto Giugiaro olasz formatervező által tervezett vörös festés a kocsik oldalán futó keskeny arany csíkkal tökéletesen illik a vonatok alakjához. A vezetőfülkén helyet kapott diszkrét olasz zászló a vonatot üzemeltető társaság eredetére utal. Az AGV kialakítása lehetővé teszi, hogy az üzemeltető egyéni igényeinek megfelelően alakítsa ki a vonatok külső design-ját és belső elrendezését.

Az NTV-vel 2008 januárjában kötött szerződés értelmében az Alstom Transport 25 AGV szerelvényt szállít 650 millió euró értékben, további 10 szerelvény szállítására vonatkozó opcióval. A megrendelés magában foglalja a szerelvények 30 évre szóló karbantartását is, amelynek értékét a vételár nem tartalmazza. Az AGV-t az Alstom Transport franciaországi, La Rochelle-ben lévő, nagyon nagy sebességű vonatokért felelős kompetenciaközpontjában tervezték. Az NTV számára készülő szerelvényeket részben itt, részben pedig az Alstom Transport olaszországi, Savigliano-ban található üzemében szerelik össze. A vonatok karbantartását a Nápoly melletti Nolában lévő szervizközpont végzi majd.



Az AGV prototípusának tesztjei már megkezdődtek a cseh köztársaságbeli Velimben található vasúti tesztközpont nagy sebességű tesztpályáján.



Az Alstom a tesztek alapján végzi el a vonat finombeállításait, és a végleges engedélyezés előkészületeként validálja az új "nagyon nagy sebességű" szerelvényt.
(logsped)

2008.07.16.