Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



A METRANS Logisztikai terminált épít Csepelen

A vasúti szállítások lebonyolításával foglalkozó METRANS Danubia Kft. beruházás első fázisában 200 új munkahelyet teremt. (MTI)

A beruházást bejelentő csütörtöki budapesti sajtótájékoztatón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte: a több tízmillió eurós nagyságrendű beruházás segít abban, hogy Magyarország a kelet-nyugati áruforgalom csomópontjává válhasson.

Klaus-Dieter Peters, a HHLA AG elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: meggyőződése, hogy Magyarország jó telephely lesz, az ország fontos csomópont, ezért döntöttek úgy, hogy létrehoznak egy konténerterminált, de később további beruházásokat is terveznek. Az elnök-vezérigazgató elmondta: az építési tervek idén nyáron, vagy legkésőbb szeptemberre elkészülhetnek.

A METRANS Európa egyik vezető kikötő-logisztikai vállalata, a német Hamburger Hafen und Logistik részvénytársaság (HHLA AG) leányvállalata. A cég az észak-európai kikötőket köti össze az adriai térséggel, de a kelet-nyugati tengelyen is mozognak, egészen Isztambulig szállítanak. Álláspontjuk szerint Budapest, mind az észak-déli, mind a kelet-nyugati irány szempontjából jó csomópont.

Peters szerint a beruházással ahhoz is hozzájárulnak, hogy további befektetések számára is vonzóvá tegyék Budapestet, hiszen a befektetők számára fontos, milyen az infrastruktúra, hogyan lehet egy telephelyet összekötni a kikötőkkel, illetve a felvásárlópiaccal. A sajtótájékoztatón kiadott közlemény szerint a csepeli beruházás első fázisában a terminál raktározási területének kialakítása, illetve vágányok, parkolóhelyek és a szociális épület kiépítése zajlik, és egy irodaház megépítését is tervezik a leendő magyarországi központ számára. A terminált a METRANS és a HHLA önerőből finanszírozza - olvasható a közleményben.



Szijjártó Péter kiemelte: Magyarország a felminősítések korát éli, és bebizonyosodott a magyar modell működőképessége is, hiszen megdőlt az a dogma, hogy nem lehet egyszerre munkahelyeket teremteni, és gazdasági növekedést elérni egy fegyelmezett költségvetési politikával párhuzamosan. A tárcavezető emlékeztetett arra, hogy a magyar gazdaság tavaly 3,6 százalékkal nőtt, és már 14 hónapja 4 milliónál többen dolgoznak és fizetnek adót.

A magyar gazdaság ugyanakkor nyitott gazdaság, így az export és a beruházások jelentősen befolyásolják a teljesítményét, és minden eddiginél nagyobb szükség van arra, "hogy külgazdasági oldalról aládúcoljuk a magyar gazdaság növekedési pályáját" - mondta.

Szijjártó hangsúlyozta: a kormány célja, hogy minél több munkahelyteremtő beruházást vonzzanak az országba, miközben ezekért a beruházásokért soha nem látott, és egyre élesedő nemzetközi verseny van. Magyarországnak ezért Európa legversenyképesebb üzleti környezetét kell megteremtenie - mondta a miniszter. Szijjártó Péter szerint az országnak jól kell kihasználnia erőforrásait, amelyek közül az egyik a földrajzi elhelyezkedés: a kormány feladata, hogy ebből hasznot húzzon az ország, ennek érdekében komoly logisztikai, infrastrukturális fejlesztéseket kell végrehajtani.

A METRANS beruházása újabb lépés a felé, hogy Magyarország legyen Európában a kelet-nyugati áruáramlás fő útvonala - vélekedett a miniszter. Mint mondta, Kína új stratégiát hirdetett meg, és kétfajta, egy szárazföldi és tengeri selyemút mentén képzeli el a kereskedelmet. Ez azt jelenti, hogy Kína nyugati feléből szárazföldön érkeznek az exportáruk Európába, a keleti feléből pedig tengeren Pireuszba, majd vasúton Nyugat-Európába.

"Mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ennek a két útvonalnak könnyen a metszéspontjába kerülhetünk" - emelte ki Szijjártó Péter, hozzátéve, hogy bár ennek érdekében infrastrukturális és logisztikai beruházásokat kell Magyarországra vonzani, az ország jól áll ebben a versenyben. A miniszter kitért arra is, hogy a logisztikai és raktározási ágazatban foglalkoztatottak száma 7 százalékkal, több mint 180 ezerre nőtt 2014-ben, és a szolgáltatások exportjának negyede a logisztikai ágazatból származott. Tavaly Magyarországon összesen 280 millió tonna árut szállítottak, ebből 50 millió tonnát vasúton.

Borbély Lénárd, Csepel polgármestere a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: Csepel régi ipari hagyományokkal rendelkezik, az iparfejlesztés, munkahelyteremtés fontos a kerületben. A METRANS jó döntést hozott, amikor Csepelt választotta, és örömmel fogadnak minden olyan beruházást, amely élénkíti a gazdaságot.
(logsped)

2014.03.17.