Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



MÁV Cargo, Rail Cargo Hungaria néven folytatja tevékenységét

Fontos  


Rail Cargo Hungaria.

Ügyfélszolgálat
Hétfőtől - csütörtökig: 8.00h - 15.00h
Pénteken: 8.00h - 13.00h

Call Center (szakmai információ kérése):

Telefon: 06 1 512 7777
Fax: 06 1 512 7788
E-mail: info.rch@railcargo.com

Központ (általános információ kérése):

Telefon: 06 1 512 7300
E-mail: cargo.rch@railcargo.com

Kapcsolódó oldal:  



A Rail Cargo Hungaria Zrt. közgyűlése Körös Norbertet a vállalat vezetőjévé (CEO) és az igazgatóság tagjává választotta.
2019.03.18.

A Rail Cargo Logistics - Hungaria Kft. ünnepélyesen megnyitotta irodáját Budapest-Ferencváros állomáson.
(logsped)
2018.01.22.

Ünnepélyesen útjára bocsátották az esztergomi gyárban exportra készült gépkocsikat fuvarozó 4000. irányvonatot.
(logsped)
2016.10.04.

A budapesti Vasúttörténeti Parkban ma ünnepélyes külsőségek között bemutatták a Rail Cargo Hungaria Zrt. logójával díszített V63-as mozdonyt, amely a következő egy évben tehervonatokat vontat Magyarország vasúti hálózatán.
(logsped)
2016.02.09.

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren épülő trimodális logisztikai központ vasúti árufuvarozási támogatásáról és vasút-logisztikai kiszolgálásáról Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo és Herdon István, a Xanga Csoport képviselője.   
(logsped)
2013.05.27.

Rail Cargo Hungaria Zrt. néven folytatja tevékenységét a magyar vasúti árufuvarozás és vasút-logisztika piacvezető vállalata, a MÁV Cargo Zrt.   
(logsped)
2010.03.05.

A MÁV Kombiterminál Kft. megvásárolta Budapest harmadik legfontosabb kombiterminálja, a Törökbálint Kombiterminál Kft. 10 százalékos üzletrészét.   
(logsped)
2010.02.17.

A MÁV Cargo Zrt. engedélyt kapott a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól szerelvények vontatására, azaz az eddig csak árutovábbításra szóló tanúsítványa mellett ezentúl jogosult a szerelvények önálló mozgatására a teljes magyar vasúti pályahálózaton.   
(logsped)
2009.09.10.

Eddig nem volt saját villanymozdonya a Cargónak, a most kapottakat kizárólag saját célra fogja használni.   
(logsped)
2009.06.18.

Szerdán tartotta a szegedi Fuvaroztatók Klubja a márciusi összejövetelét.
Jerney Zoltán, Szegedi Fuvaroztatók Klubjának elnökének megnyitója után, Kovács Imre MÁV CARGO Zrt vezérigazgató "A MÁV CARGO stratégiája a privatizáció fényében." címmel tartott előadást.   
(logsped)
2008.03.28

MÁV Cargo értékesítéséről szóló szerződés ünnepélyes aláírására

Rail Cargo Austria AG, a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. és a MÁV Zrt. szervezésében a MÁV Cargo Zrt. értékesítéséről szóló szerződést szerdán ünnepélyes keretek között írták alá.



Az ügylethez még szükség van a két ország versenyhivatalának jóváhagyására is, amire augusztusig sor kerülhet. A vételárat ezután fogják kifizetni a MÁV-nak, a vállalat a pénzt részben fejlesztésekre, részben rossz kondíciójú hiteleinek kiváltására használja fel.

A MÁV Cargót nem kebelezi be a Rail Cargo Austria, a társaság megmarad önállónak, mégpedig az osztrák cég 91, illetve a GySEV 9 százalékos tulajdoni hányadával. Gustav Poschalko, a Rail Cargo Austria igazgatósági tagja elmondta: hogy az osztrák társaság célja a régió vezető vasúti szállítmányozási vállalatát létrehozni, amely aztán Dél-Kelet-Európa irányába terjeszkedne tovább. Az osztrák-magyar páros három másik külföldi konzorcium előtt legjobb árajánlatával győzött november végén.

A MÁV Cargóban jelentős fejlesztésekre lesz szükség a következő években, mert a vagonpark elöregedett és rossz állapotú. A privatizációs szerződés értelmében öt év alatt 43,5 milliárd forintot fordít fejlesztésekre a MÁV Cargo két új tulajdonosa.

A társaság egyébként három évig még ingyen használhatja nevében a MÁV szót.

Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. elnöke a Független Hírügynökség kérdésére elismerte: éppen optimális pillanatban sikerült eladniuk leányvállalatukat, mert az a folyamatosan élesedő versenyben veszít eredményéből: míg 2006-ban 2,8 milliárd forint volt a nyeresége, addig 2007-ben várhatóan már 2 milliárdnál kevesebb lesz. (logsped)
2008.01.03.

102,5 milliárd forintért kel el a MÁV Cargo

A Rail Cargo Austria és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút konzorciuma nyerte a MÁV áruszállítási cégének, a MÁV Cargónak az eladására kiírt privatizációs tendert. Az osztrák-magyar konzorcium 102,5 milliárd forintos ajánlatával nyerte meg a versenyt.

A Rail Cargo Austria és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) konzorciuma nyerte a MÁV áruszállítási cégének, a MÁV Cargónak az eladására kiírt privatizációs tendert. Az osztrák-magyar konzorcium 102,5 milliárd forintos ajánlatával nyerte meg a versenyt.

A privatizációs végeredmény érdekessége, hogy a nyertes konzorcium tagja az a GYSEV, amelyben a magyar állam 50 százalékos tulajdonos, így lényegében a magyar állam érdekeltsége veszi meg a magyar állam tulajdonában lévő társaságot. A nyertes megduplázta az eredteileg a Cargóért kínált vételárat.

A második helyre a szlovák Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma futott be 86 milliárd forintos ajánlatával, harmadik pedig a Cargo Central Europa konzorcium lett 57 milliárddal (logsped)
2007.11.28.

Osztrák-magyar befutó a MÁV Cargo-tenderen?

Az RCA és a GySEV alkotta konzorcium tűnik a legesélyesebbnek a MÁV Cargo privatizációs tenderén - értesült a Népszabadság



Megduplázta eredeti árajánlatát a MÁV Cargo privatizációs pályázatán a Rail Cargo Ausztria és Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút konzorciuma - tudta meg a Népszabadság.

A lap szerint a befektetői páros ajánlata immár meghaladja a százmilliárd forintot.

A két cég mindezt azután, hogy a 30 milliárd forintos alaptőkéjű, 47 millió tonnás tavalyi szállítási teljesítményével a magyar vasúti fuvarpiacon 82-83 százalékos részesedéssel rendelkező MÁV vállalkozást értékesítésének megkezdése előtt 60-80 milliárd forintra árazták be. S az ekkor megálmodott összeget a tenderre jelentkező 12 érdeklődőből nyáron még csak kettő adta volna meg.

A MÁV Cargo privatizációs tenderének eredményét leghamarabb a jövő héten hirdethetik ki. Az már most sejthető: a többi versenyben lévő társaság egyébként közjegyzői letétben lévő ajánlataiban is a reméltnél nagyobb összeg szerepel.

Az RCA-GYSEV páros eredeti, 50 milliárd forintos ajánlatának megduplázása például a hírek szerint az év legnagyobb hazai privatizációs tenderén ahhoz elég, hogy több mint 10 százalékkal megelőzze a versenyben lévő második helyen álló pályázót.

A Népszabadság úgy tudja: az osztrák-magyar befektetői páros nem csak a tender eredményét elsősorban meghatározó árajánlatával utasítja maga mögé ellenfeleit. A hírek szerint az RCA-GYSEV konzorcium szakmai ajánlatának tartalma is tetszést aratott. Részben, mert a pályázó a MÁV Cargo gazdálkodási hatékonyságának növelését nagyarányú eszközfejlesztéssel alapozná meg. Ez új vasúti kocsik, esetleg mozdonyok beszerzését jelenti. S vállalja: megtartja a magyar fuvarozó cég 3170 dolgozóját, javítja munkakörülményeiket, indokolt esetben létszámfejlesztést is végrehajt.

Ugyancsak e konzorcium mellett szóló érvnek tartják azt, hogy versenytársaival ellentétben mindkét tagja szakmai befektető. Az osztrák vasút (ÖBB) árufuvarozó cége, az RCA pedig az elmúlt években is a MÁV egyik legnagyobb stratégiai partnere volt. Tulajdonossá válása a várakozások szerint a MÁV Cargo megerősödését eredményezi majd. (nol)
2007.11.25.