LogSped  
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

FŐOLDAL
   Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
   Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
   eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
   Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
   Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
   Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
   Információs társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
   Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
   Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
   EU
    Európai unió
   Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Archívum
      Oldaltérkép

logisztikai létesítmény

eTarget hirdetés Hirdessen Ön is itt  
Kapcsolódó oldal   Logisztikai Szolgáltató Központ, LSZK  ->>>

Kevés logisztikai létesítmény épült 2007 -ben

Az ipari-logisztikai létesítmények területe a múlt évben 85 ezer négyzetméterrel bővült, messze alulmúlva a várt 150 ezer négyzetmétert.

A 2007. évi teljesítmény annak függvényében is alacsony, hogy egy évvel korábban még 140 ezer négyzetméter logisztikai létesítmény került átadásra. A teljes terület megközelítette az 1 millió négyzetmétert - emeli ki az elemzés.

A régió többi országától eltérően a modern bérelhető létesítmények szinte kizárólag a fővárosra és annak környékére koncentrálódnak. A koncentráció azonban némileg oldódni látszik, hiszen 2007-ben átadták az első jelentősebb vidéki logisztikai fejlesztést Hegyeshalom mellett.

A schengeni határok december óta érvényes kibővítésével pedig a határ közelében fekvő városok, például Nyíregyháza vagy Szeged, és a különleges helyzetben levő Záhony is a potenciális bérlők, és ennek megfelelően a fejlesztők érdeklődési körébe kerülhet. A múlt évben azonban nem a vidék, hanem a Budapest határain belüli, úgynevezett városi-logisztikai ingatlanok piaca fejlődött a legnagyobb mértékben.

A csendes kínálati oldallal szemben a kereslet némileg aktívabb volt, mint egy évvel korábban. Tavaly összesen mintegy 170 ezer négyzetméter területre kötöttek szerződést a 2006-os 140 ezer négyzetméterrel szemben.

A régió többi országában már eddig is megfigyelhető volt a logisztikai célú bérlemények esetében, hogy nem a logisztikai szolgáltatást végző cég, hanem annak megrendelői közvetlenül kerestek raktárakat. Magyarországon e tendencia megjelenése egybeesett a Rynart csődjével. Azzal hogy a logisztikai szolgáltató kidőlt a sorból, 130 ezer négyzetméternyi raktárkapacitásának bérlői - saját jogon - újra megjelentek a piacon.

Az ipari-logisztikai ingatlanok bérleti díjai némileg alacsonyabbak lettek, mint a korábbi években. A városon belül 5,5-6 euró (négyzetméterenként és havonta), a főváros környékén 3,8-4,5 euró volt a jellemző díj 2007-ben. A keresleti oldalon megjelenő nagyobb területigények is a bérleti díjak csökkenése irányába hatottak. (mfor)
2008.03.27.

  Hírlevél kérés  
Logisztika
Logisztika  >>>>

LogSped
Tel.: 06/62/314-692, 06/62/449-783
Mobil: 06/30/380-7333
E-mail:logsped@logsped.hu
Copyright © LogSped