FŐOLDAL
     Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
     Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
     eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
     Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
     Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
     Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
     Információs
         társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
     Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
     Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
     EU
    Európai unió
     Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Oldaltérkép

Kötelező biztosítás: aktív kárrendezés

Kapcsolódó oldal:
  


Kötelező biztosítás: aktív kárrendezés

Az aktív kárrendezés kimaradt a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) törvényi szintre emelt szabályozásából, de egyes biztosítók, sőt egy alkusz cég is önkéntesen vállalja, hogy az ügyfele helyett eljárva megjavíttatja annak autóját.

A kgfb-nél az aktív kárrendezés azt jelenti, hogy nem a károkozó biztosítójánál kell a károsultnak elintéznie azt, hogy eredeti állapotába kerüljön a kocsija, hanem a saját biztosítója veszi kézbe az ügyet. Azután majd a saját biztosító számol el a károkozó biztosítójával. A nagyobb biztosítók pártolják ezt a megoldást, hiszen ha jogszabály írná elő, akkor az autók üzembentartói nem a legolcsóbb biztosítást keresnék, hanem azt, amelyik a leggyorsabban és a legkorrektebben intézi el a kárukat.

A kisebb biztosítók viszont - a plusz-költség miatt - tiltakoznak ez ellen.

Az utóbbi években a biztosítók évi 130 milliárd forint körüli díjbevételhez jutottak a kgfb-ből, a kárkifizetés pedig 90 milliárd forint körül ingadozik a MABISZ adatai alapján. Az egy kárra jutó összeg pedig 450-470 ezer forint a PSZÁF statisztája szerint.

A nagyobb autós biztosítók - Allianz, Generali, Uniqa - évek óta aktív kárrendezést folytatnak egymás között, és több biztosító kifizeti a kgfb-s ügyfelének más által okozott kárt, ha annak casco biztosítása is van nála. Ez utóbbi miatt követel most - nem pontos adatok szerint százmilliárdos összeget - a MÁV Biztosító Egyesület felszámolása során több biztosító. A casco alapján kifizetett kgfb kárt ugyanis nem tudták a MÁV Egyesület csődje előtt behajtani azon.

Sok javító műhely - és nem csak a márkakereskedőkhöz kötődők - vállalják, hogy a náluk hagyott törött kocsi kárát felvetetik a károkozó biztosítójával, majd javítva adják át a járművet a tulajdonosnak, és maguk számolnak el a biztosítóval. Mindig van azonban a piacon néhány "fizetni nem szerető" biztosító, így ha annak ügyfele okozta a kárt, akkor annak az intézését nem vállalják a műhelyek.

A CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. az Aegon, a Generali, a Genertel, a Groupama-Garancia, a Signal és az Uniqa biztosítókkal kötött megállapodást arról, hogy az ügyfeleik okozta károkat koordinálja. Vagyis elszállítja a sérült kocsit, kiválasztja a javító céget, és ha a biztosítás kiterjed arra is, akkor csere gépkocsit ad a javítás idejére. Mindez a szolgáltatás azoknak jár ingyenesen, akik a CLB-n keresztül kötöttek kgfb-t a megállapodásban részes biztosítókkal (hir3)

2009.09.08.
  Hírlevél kérés