A kisbuszosok rosszul járnak az új útdíjrendszerben
Akár a tavalyi autópályadíj tripláját is fizethetik azok a kisbuszosok, akinek a járművében legalább 8 ülés van és utánfutót is használnak. Január elsejétől ugyanis csak a maximum 5 plusz két üléses személyautók válthatnak változatlan áron matricát, az ennél több utas szállítására alkalmas buszok a D2-es kategóriába kerültek. (Hír TV)
Sokan a január elsejei e-matrica-vásárláskor tapasztalták, hogy az olcsóbb D1-es besorolásból átkerültek a D2-es kategóriába. A maximum 5+2 üléses személyautók változatlan áron válthatnak matricát, az ennél több utas szállítására alkalmas buszok viszont a D2-es kategóriába kerültek.
Változás az is, hogy a korábbi gyakorlattal szemben az utánfutók használatáért is fizetni kell.
Bezárhatnak a kisebb vállalkozások
A szoros árverseny és a már megkötött szerződések miatt hónapokig nem fogják tudni továbbhárítani a fogyasztókra a pluszterhet a kisbuszos vállalkozások. A Hír TV-nek az egyik, iskolabuszos szolgáltatással foglalkozó kft. ügyvezető igazgatója azt mondta: a drasztikus áremelés miatt elképzelhető, hogy a kisebb vállalkozások a bezárás mellett döntenek.
Sokuknak ugyanis az eddigi díj háromszorosát kell megfizetniük. A mikrobuszok többségének nincs csomagtartója, így az utánfutó díját is ki kell fizetniük. A többség tavasszal, az új szerződések megkötésekor tudja majd beépíteni áraiba a megemelt útdíjat.
- Az fog történni, hogy tavasz elejéig mindenki ezt szépen lenyeli, és utána megpróbálják valahogy apránként áthárítani, a vége úgyis mindig az, hogy az embereknek ezt meg kell fizetni. Lehet, hogy egy-két kisebb vállalkozó becsukja inkább a kaput, de valahogy túl kell élni. Így nagyon nehéz vállalkozni, nagyon nehéz szerződéseket kötni, hogy egyik pillanatról a másikra borulnak a feltételek - mondta Hajdu Zsuzsa, a Sargent Iskolabusz Kft. ügyvezető igazgatója.
(logsped)
2015.01.03.
|