Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Jól halad a SAC hangárkomplexumának építése Pápán

A NATO Stratégiai Légiszállítási Program (SAC) tagországai jóváhagyták az MH Pápa Bázisrepülőtéren felépítendő új hangárkomplexum projekttervezetét, és ezzel kezdetét vette a munka. Az építkezés az ütemterv szerint halad, néhány technikai kihívás, illetve olyan kisebb változtatások ellenére, amelyeket az irodaépületek jövőbeli felhasználói kezdeményeztek. (honvedelem.hu)

Az új épületegyüttest egy többfunkciós C-17-es hangár, valamint karbantartási és raktárépületek alkotják, továbbá a Nehéz Légiszállító Ezred (HAW) és a vele szerződött Boeing cég, illetve a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NSPA) és a NATO Légiszállítást Kezelő Program irodahelyiségei. A SAC tagállamai közös egyetértéssel beruháztak az ECO/Green Solutions-ba (zöldenergia-megoldásokba), aminek köszönhetően a hangárt ellátják fenntartható víztisztítási technológiával, hőszivattyús rendszerrel és szabályozható LED világítással. Az új SAC-hangárkomplexum helyszínének előkészítése 2014 októberében kezdődött, a létesítmények építése 2015 januárjában indult.

Az MH Pápa Bázisrepülőtér 2008 óta ad otthont a többnemzeti SAC programnak, amelynek keretében a tagországok közösen birtokolnak és működtetnek három Boeing C-17 Globemaster III szállító repülőgépet a nemzeti, NATO-, ENSZ- és EU-szintű stratégiai szállítási feladatok végrehajtására. A SAC tagállamai mellett Magyarország mint befogadó nemzet szintén jelentős beruházásokat végez a bázis területén. Jelenleg egy új légiirányító torony építése van folyamatban, 2016-ban pedig elkezdődik egy új utasterminál építése is, amely lehetővé teszi a bázis számára, hogy felettes másodlagos fogadó repülőtérré (Super Secondary Recipient Airfield) váljon.

Bencze Zsolt, a NATO Légiszállítást Kezelő Program infrastruktúráért felelős tisztviselője vezeti a SAC infrastrukturális fejlesztési projektjét. Véleménye szerint "az irodatér-elosztási terv végső jóváhagyott változatából adódóan szükség volt bizonyos átalakításokra, amelyek koordinálása többletmunkával járt a projekten dolgozó csapat számára. A projekt egyes elemeinek átütemezésével azonban sikerült elérnünk, hogy ne kelljen tovább halasztani a projekt egyéb fontos mérföldkőnek számító elemeit, így továbbra is tartani tudjuk a projekt során a határidőket, és a rendelkezésre álló költségvetésen belül maradunk" - hangsúlyozta Bencze Zsolt.

A hangárépület acélfelépítménye beszerelésének befejeztével újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a projekt. Az acélszerkezet gyártási folyamata a minőség-ellenőrzés során megfelelőnek bizonyult, most pedig elkezdődik a hangártető és a falak burkolása. A projekt menetrendje szerint az új irodák 2016 májusára készülnek el, a hangár pedig 2016 októberére lesz kész.
(logsped)

2015.11.01.