Az átlag magyar felnőtt elsősorban ruházati cikket, kozmetikai termékeket, könyvet vagy gyermekjátékot vásárolt interneten ajándéknak az idei karácsonyra- derül ki a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos felméréséből -, és az, hogy a neten rendelő vásárló elégedettebb.
A Kirakat.hu termék-, ár-, és bolt-összehasonlításokat kínáló portál a Szonda Ipsosszal együttműködve megvizsgálta, hogy a magyar felnőttek novemberben felmért karácsonyi vásárlási tervei megvalósultak-e. A januári kutatás azt mutatja, hogy a Top4 karácsonyi ajándék csak sorrendjében változott: az átlag magyar felnőtt elsősorban ruházati cikket, kozmetikai termékeket, könyvet vagy gyermekjátékot vásárolt legfeljebb 30 ezer forint értékben.
Ugyanakkor a felmérés szerint az internetfelhasználók közel fele 30 ezer forint felett költött, és sokkal elégedettebb volt a vásárlás során a kézhez kapott termékekkel, mint az internetet nem használók.
A felmérés szerint egyre jelentősebbek az online vásárlások: a felnőtt magyar lakosság 5 százaléka, azaz közel 400 ezer ember vásárolt karácsonykor valamilyen ajándékot interneten keresztül, és a vásárlók 86 százaléka pozitív tapasztalatokat szerzett. A kedvező benyomások közül a válaszadók az alábbi három pontot különösen hangsúlyozták:
1. Időben megérkezett az áru (75%)
2. Pontos tájékoztatást kaptak (69%)
3. Olcsóbban jutottak az áruhoz (58%)
(VG)
2008.01.17.