Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Indulhat a dél-balatoni vasúti közlekedés fejlesztése

Kapcsolódó oldal:  



Indulhat a dél-balatoni vasúti közlekedés fejlesztése

Eredményesen zárult a kiviteli közbeszerzési eljárás, nyáron megkezdődhetnek az előkészítési munkák a déli parti vasútvonal Lepsény - Szántód-Kőröshegy állomás közötti szakaszának fejlesztéséhez - közölte a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. (MTI)

A fejlesztés keretében a vasúti pálya teljes egészében megújul, így 2015 nyarától a jelenlegi, óránként 80 kilométeres, illetve jókora távon óránként 60 kilométeres helyett újra óránként 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok - mondta el Loppert Dániel.

Siófok térségében, Szabadifürdő-Siófok-Zamárdi felső között új, második vágányú szakaszok építésével biztosítják a zavartalan vasúti forgalmat. Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban összesen mintegy 4 kilométeren zajárnyékoló falat, illetve mintegy 17 kilométeren zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot telepítenek, így a Balaton-part zajterhelése jelentősen csökken - tette hozzá. Kiemelte, hogy a gyalogosátjárók és útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak a szintbeni átkelési lehetőségek. A forgalmas Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró megépülésével a nyári forgalmi dugók mérséklődhetnek, a külön szintű keresztezés tovább javítja a közlekedésbiztonságot.

A kommunikációs vezető felhívta rá a figyelmet, hogy a Zamárdi városközpontjában lévő, a szántódi révhez vezető átjáró új helyen, a Honvéd utca vonalában épül meg, ezért új peront építenek.

Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomáson és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyen a peronokat magas peronná alakítják át, így kényelmesebbé válik az utasok fel- és leszállása - mondta.

Emlékeztetett rá, hogy a NIF Zrt. a Balaton Fejlesztési Tanáccsal együtt dolgozta ki a vasútvonal korszerűsítését. Az előkészítési munkálatok 2014 nyarán kezdődhetnek, a tervezett vágányzár 2014 szeptemberétől veheti kezdetét.

Loppert Dániel elmondta: a projekt nettó 29,99 milliárd forintból, az Új Széchenyi-terv Közlekedés Operatív Programjának (Közop) részeként valósul meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával. Kedvező döntés és a forrás rendelkezésre állása esetén a program a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy közötti, 53 kilométer hosszú szakasz átépítésével folytatódhat - mondta a kommunikációs vezető. (logsped)

2014.05.27.