Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Hibrid és elektromos autók elterjedésének támogatása

A kormány több intézkedéssel is segítené, hogy minél több hibrid, illetve elektromos autó közlekedjen az országban. Így még idén döntés születhet arról, hogy nulla százalék legyen az ilyen autók után fizetendő áfa. Engedélyeznék, hogy használhassák a buszsávokat, emellett parkolási és útdíjkedvezményeket is adnának számukra. (Duna Híradó)

Több kedvezménnyel is segítené a kormány, hogy minél többen vegyenek a jövőben hibrid vagy tisztán elektromos autót. Így például az ilyen járművek vásárláskor nem kellene áfát fizetni. De segítenék az alternatív kocsik gyártását és működését is. Ez is része a tavasszal elfogadott programnak, amelynek célja, hogy népszerűsítsék az "elektromobilitást", hogy egy élhetőbb, egészségesebb környezet alakuljon ki.

Csendesen indul, és menet közben is alig van hangja. Ilyen egy elektromos autó, ami benzin helyett árammal is működik. A Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára is ilyennel közlekedik. Glattfelder Béla azt mondja, autója egy kilowatt árammal kb. 7-8 kilométert tud megtenni. Vagyis - tisztán elektromos üzemben - mintegy másfél liter benzin árából tesz meg száz kilométert.



A tárca vezetője szerint Magyarország az "elektromobilitás" tekintetében Közép-Európa vezető országává tud vállni. Ezt segíti a jövőben a Nemzetgazdasági Minisztérium felügyelete mellett megalakult Jedlik Ányos Klaszter. A hálózat olyan cégeket tömörít, amelyek a gyakorlatban is részt akarnak venni az elektromos járművek hazai elterjesztésében, amire tavasszal egy programot is kidolgozott a kormány - jelentette be Varga Mihály.

Kidolgozásával és megvalósításával nem csak az uniós célkitűzéseknek teszünk eleget, hanem támogatjuk a Magyarországi innovációs műhelyeket is. Fejleszthetjük a hazai beszállítói hálózatot és ezzel együtt számos új munkahelyet tudunk teremteni - sorolt a miniszter.

Ma már elektromos árammal működő taxik és autóbuszok is közlekednek az országban, de az áttöréshez egy országos töltőhálózatra is szükség lenne. Tarnóy Péter, a Jedlik Ányos Klaszter elnöke szerint rendelkezésre áll az a szaktudás, amivel egész Magyarországon ki tudnak építeni egy villámtőltő-hálózatot, ahol 10-15 perc alatt után lehet tölteni a járműveket, így az ország teljesen bejárható, a külföldieknek pedig átjárható. Ez a turizmus szempontjából is fontos - tette hozzá a Híradónak nyilatkozva.

A kormány több intézkedéssel is segítené, hogy minél több hibrid, illetve elektromos autó közlekedjen az országban. Így még idén döntés születhet arról, hogy nulla százalék legyen az ilyen autók után fizetendő áfa. Engedélyeznék, hogy használhassák a buszsávokat, emellett parkolási és útdíjkedvezményeket is adnának számukra.

Az alternatív autók megkülönböztetésére zöld alapszínű rendszámot vezetnének be. Módosítanák a villamosenergia törvényt is annak érdekében, hogy a töltőberendezések üzemeltetői is értékesíthessenek villamosenergiát.

Az elektromos járművek elterjesztését segítő Jedlik Ányos Tervről és a Jedlik Ányos Klaszterről részletesen is beszélt a Duna Közbeszéd c. műsorában Glattfelder Béla az NGM gazdaságszabályozásért felelős államtitkára.

A tárca vezetője szerint Magyarország az "elektromobilitás" tekintetében Közép-Európa vezető országává tud vállni. Ezt segíti a jövőben a Nemzetgazdasági Minisztérium felügyelete mellett megalakult Jedlik Ányos Klaszter. A hálózat olyan cégeket tömörít, amelyek a gyakorlatban is részt akarnak venni az elektromos járművek hazai elterjesztésében, amire tavasszal egy programot is kidolgozott a kormány - jelentette be Varga Mihály.

Kidolgozásával és megvalósításával nem csak az uniós célkitűzéseknek teszünk eleget, hanem támogatjuk a Magyarországi innovációs műhelyeket is. Fejleszthetjük a hazai beszállítói hálózatot és ezzel együtt számos új munkahelyet tudunk teremteni - sorolt a miniszter.
(logsped)

2014.10.15.