Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



A HÉV jelentős része föld alá kerül

A BKK honlapján már olvasható a gödöllői HÉV fejlesztési terve. A dokumentum szerint öt megállót új helyre költöztetnek, a HÉV új síneket és több ülőhelyet biztosító szerelvényeket kap. A Főmterv elképzelései szerint az Örs vezér tere és Mátyásföld között, majdnem a teljes vonalon a föld alá kerül. (MI)

A gödöllői HÉV-vonal felújítása során a megállókat áthelyezik, a síneket felújítják; az Örs vezér terén összekötik a 2-es metrót és a gödöllői vonalat, továbbá egy új szárnyvonal épül, amely eléri Rákoskeresztúrt – hívta fel a figyelmet a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) által publikált tervekre a Welove­budapest.com. Az uniós támogatással megvalósítandó projekt előkészítésére kiírt ötmilliárd forintos pályázatot a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. január­ban nyerte el.

A tervek alapján újragondolják a HÉV-megállók kiosztását, mivel az még hetvenes évek agglomerációs állapotát tükrözi. A HÉV által érintett települések lakossága 15 év alatt másfélszeresére nőtt, napi 40 ezer utas használja ezt a vonalat, további 33 ezer autóval ingázik. A BKK oldalán látható térkép szerint megszűnik a Nagyicce, a Sashalom, a Mátyásföld repülőtér és a Mátyásföld alsó megálló, helyüket a Körvasút, a Sashalom, Thököly út, Mátyásföld, Jókai utca és a Mátyásföld, Imre utca megállók veszik át, emellett az Örs vezér térhez közelebbi pontra helyezik át a Rákosfalva megállót.


Fotó: BKK


A HÉV az Örs vezér tere és Mátyásföld között majdnem a teljes vonalon a föld alá kerülne. A sínek és kapcsolódó létesítmények is megújulnak, P+R, B+R parkolók, akadálymentesített megállók, illetve külön szintű átjárók építésével számolnak. A megállók áthelyezése maga után vonja az ezekhez kapcsolódó többi tömegközlekedési eszköz – trolik, buszok – útvonalának átszervezését is, illetve a peronok fel- és átépítését.

A tervezett új Örs vezér tere állomás a Kerepesi út közepén, a jelenlegi gyalogos-aluljáró alatt lenne, a mínusz 2. szinten. A metró üzemhatára a közeljövőben is az Örs vezér terén marad, a szerelvények ezen a ponton túl nem közlekednek. Az elavult, 40 éves járműállomány cseréje elkerülhetetlen a két vonal összekötése ­miatt. A tervezett járműpark szerelvényei hosszabb lesznek, mint a jelenlegi Alstom-szerelvények, és alkalmasak lennének babakocsi- és kerékpárszállításra is. A rákoskeresztúri szárnyvonallal kapcsolatban a tanulmány megerősíti azt a korábbi információt, miszerint az a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött M2-es metró és a H8-as HÉV nyomvonalából.
(logsped)

2017.09.13.