Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Hellmann szállítmányozás fuvarozás

Kapcsolódó oldal:  



Az Oracle lett a Hellmann beszállítója

Az Oracle bejelentette, hogy a Hellmann Worldwide Logistics vezető nemzetközi szállítmányozási cég informatikai (IT) rendszereinek beszállítójává választotta. Az Oracle szoftverek nemcsak a Hellmann eddigi bonyolult informatikai rendszerét cserélik le, de egyben egy nemzetközi szintű vállalatátalakítási program gerincét is adják.

A Hellmann Worldwide Logistics Magyarországon is évek óta jelen van. A ferihegyi repülőtér közelében található irodában a légi és tengeri szállítmányozással kapcsolatos illetve a nemzetközi fuvarozási szolgáltatásokat vehetik igénybe a hazai vállalkozók, míg a győri telephely a közúti teherszállítás központja.

A Hellmann Worldwide Logistics 134 ország 341 városából kiindulva mintegy 15 000 alkalmazottal kínál szállítmányozási és fuvarozási szolgáltatásokat ügyfeleinek világszerte. Domináns nemzetközi jelenlétéből és ügyfélközpontú szolgáltatásaiból fakadóan a Hellmann olyan beszállítót keresett, aki képes átlátni a szállítmányozás és az ellátásilánc-kezelés teljes egészét. Az Oracle kiválasztásával a Hellmann integrált, rugalmas, ugyanakkor nagy teherbírású informatikai rendszert kíván létrehozni, hogy ezzel is elősegítse az alkalmazottak szemléletváltását az ügyfélorientált szolgáltatásokra, illetve csökkentse az informatikai és adminisztratív feladatok arányát.

A projekt keretében a Hellmann olyan termékek bevezetésére készül, mint az Oracle E-Business Suite, az Oracle Transportation Management, az Oracle Database, valamint az Oracle Fusion köztesszoftver-család egyes tagjai. Az új technológia alkalmazását először az olyan ügyfélközeli területeken kezdik meg, mint az ügyféladatok integrációja, az értékesítési folyamatok, a szerződés-nyilvántartás, illetve a pénzügyek.

A Hellmann által támasztott összetett igényeknek korábban kevés rendszer tudott megfelelni, ezért a cég az elmúlt tíz év során több gyártó különböző IT-rendszereit vette igénybe, illetve házon belül saját megoldásokat fejlesztett ki. Ezek a rendszerek ugyan funkcionálisan kiszolgálták és lefedték a cég teljes működését, de a rendszerek közötti szoros integráció hiánya miatt az ügyféladatok integrációja manuálisan zajlott. A Hellmann folyamatos terjeszkedésével pedig informatikai rendszerei is egyre összetettebbé váltak. Az IT-szakemberek munkaidejük 80 százalékát fordították a rendszer életben tartására, míg a fejlesztésre és az újításokra a munkaóráknak csak a 20 százaléka jutott.
(logsped)

2008.01.23.