LogSped
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

     Archívum
     Blog      RSS
    Képgaléria
    Elérhetőség

FŐOLDAL
     Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
     Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
     eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
     Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
     Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
     Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
     Információs
         társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
     Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
     Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
     EU
    Európai unió
     Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Oldaltérkép

Győr-gönyű kikötő

Kapcsolódó oldal:
  


Győr-gönyű kikötő a vasútüzem beindulására vár

Szeptember óta továbbra is hiába vár a vasútüzem beindulásra a Győr-Gönyű Kikötő Zrt.

A Győr-Gönyű Kikötő Zrt. vezetése, a kikötő tavaly szeptemberben átadott vasúti összeköttetése, illetve annak létesítményei még mindig nem kapták meg az ideiglenes üzemeltetési engedélyt - nyilatkozta Pintér Ákos, a társaság elnök-vezérigazgatója.

Kedvezőtlenül érinti a kikötőt, hogy a mai napig nem üzemel a vasúti összeköttetés, mert nem lehet pontosan kalkulálni a vasút várható szállítási költségeit. Mivel még nem dőlt el, hogy a gönyűi kikötő milyen tarifa végpontként kerül be a nemzetközi vasúti forgalomba, ezért bizonytalan az árképzés, s ezt a helyzetet a megrendelők nehezen kezelik - mondta Pintér Ákos.

A Győr-Gönyü Országos Közforgalmú Kikötő úgynevezett intermodális központja a Nemzeti Fejlesztési Terv 6 milliárd forintos támogatásával, összesen több mint 8 milliárd forintos beruházással készült el. A beruházással Nyugat-Dunántúl legnagyobb közlekedési terminálja jött létre.

A beruházás során elkészült egy teljesen közművesített 25 hektáros terminál, a vasúti és közúti forgalmat bevezették a kikötőbe. Ennek érdekében az 1. számú főút 1,5 km-es szakaszát új nyomvonalra helyezték és elkészült egy közúti felüljáró is. Megépült egy ötvágányú vasúti átadó-átvevő állomás, melynek saját vasúti távközlését is kiépítették, valamint csatlakozott a MÁV számítógépes irányító rendszeréhez is. Ezen kívül elkészült egy 8,5 km hosszú összekötő vágány, melynek feladata az összeköttetés biztosítása a Győr-Gönyű kikötő és a Budapest-Hegyeshalom vonal között.

A Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) kommunikációs osztálya az MTI-t úgy tájékoztatta, hogy az eredeti elképzelés szerint a vasúti infrastruktúra iparvágányként épült meg, kezelőjének a MÁV Pályavasúti Társaságot szándékozott megtenni a szaktárca. Ez a változat került a KIOP projekt Támogatási Szerződésébe.

Az iparvágány MÁV Zrt. kezelésébe történő átadása, az iparvágány fenntartása azonban tetemes pályafelügyeleti, karbantartási, őrzési, vagyonvédelmi költségekkel járna, amelyeknek a vasúti fuvardíjakban való érvényesítése versenyképtelenné tenné a kikötő vasúti kiszolgálását - közölte a szaktárca. Ezért a szakértői egyeztetés során "szükségesnek mutatkozik az iparvágány átminősítése térségi vasúti pályahálózat részévé" - teszik hozzá.

A KHEM szerint az elkészített szakértői értékelés eredményeként lehetőség nyílik a vasúti üzemeltetés rendezésére. A KIOP projekt keretében megvalósult vasúti infrastruktúra optimálisabb hasznosítása érdekében a kikötőt kiszolgáló teljes vasúti infrastruktúrára, illetve az integrált vasúti szolgáltatási tevékenységre nyilvános pályázatot szándékoznak kiírni. Ez az állami tulajdonú kikötői területek és infrastruktúrák jelenlegi vagyonkezelő Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (ÉDUKÖVIZIG) feladata. A kiírást az ÉDUKÖVIZIG-nek a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-vel egyeztetnie kell.

A Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő KIOP projekt keretében megvalósult iparvágány hálózatát a MÁV Zrt. 2008. december 17-én forgalomba helyezte. A forgalomba helyezési engedély alapján megindult a kikötő vasúti kiszolgálásának próbaüzeme.

A próbaüzem idején, az idén január-februárban 1.224 tonnányi vasúton feladott acéltekercs érkezett a dán érdekeltségű acéllemez konfekcionáló üzembe. A vasúti infrastruktúra jelenlegi szabad kapacitásait kihasználva több mint 400 vasúti kocsi ideiglenes tárolását végzik a kikötőben a minisztériumtól kapott információ szerint.

A KHEM közölte azt is, hogy az ÉDUKÖVIZIG az engedélyező hatóságtól a használatbavételi engedélyt megkérte, s a hatóság hiánypótlásként írta elő a próbaüzem végrehajtását a szükséges vizsgálatok értékelésével együtt. A dokumentációt 2009. május közepén küldi meg az ÉDUKÖVIZIG a hatóságnak.

A kikötő működtetésére hivatott kikötő-működtető társaság megalapításának előkészítése jelenleg folyamatban van. E társaság megalakulásáig a működtető feladatokat is az ÉDUKÖVIZIG látja el. (Stop)
2009.05.07
  Hírlevél kérés