LogSped  
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

FŐOLDAL
   Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
   Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
   eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
   Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
   Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
   Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
   Információs társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
   Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
   Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
   EU
    Európai unió
   Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Archívum
      Oldaltérkép

Fuvarozás

eTarget hirdetés Hirdessen Ön is itt  


A kis fuvarozók "halála" az EU

A csatlakozás után a magyar fuvarosok is szembesültek azzal, hogy a nagyobb cégek térnyerése rontja piaci esélyeiket.

Miközben az áruk menynyisége nem változott, a belépéssel 2,5-3-szorosra növekedett a fuvarozókapacitás.

Tömegesen mennek csődbe a kisebb fuvarozók Ausztriában az EU-bővítés óta - állapítja meg a bécsi kereskedelmi kamara részére készült felmérés. A közúti áruszállítási üzletágban tavaly 345 osztrák cég vált fizetésképtelenné, helyüket a nagyobb vállalatok töltik be - ismerteti a felmérést a Wirtschaftsblatt. A kamara szerint "azt ugyan nem lehet mondani, hogy minden csőd az olcsóbb keleti fuvarozók versenyére vezethető vissza, a fő ok mégis ez".

A kisebb fuvarozók "halála", s a nagyobb cégek térnyerése Magyarországon is megfigyelhető. Országos adat még nincs, a csatlakozás utáni helyzetről most készül a kérdőíves felmérés - mondta a Világgazdaságnak Peredi Péter, a Fuvarozók Országos Szövetségének főtitkára. Pontos információi vannak azonban az egyik dunántúli megyéről, ahol a fuvarozók száma a tavaly május 1-je előtti 870-ről december végére 760-ra csökkent. A fogyás nem mondható természetesnek - vélekedett a szakember, bár hozzátette: az idén az abbahagyók mintegy tíz százaléka kért újra engedélyt.

A nemzetközi piacon problémát okoz, hogy a csatlakozást követően az áru mennyisége gyakorlatilag nem nőtt, de 2,5-3-szorosára emelkedett azok száma, akik ezt viszik, s egyben bővült az eszközállomány. Magyarországon belül is áll a piac, sok helyen nem érhető el a heti 2,5 fuvarnap sem, holott az ideális legalább öt lenne. Mindez a tőkeszegény kicsiket sújtja.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a tavaly májustól liberalizálódott piacra lépés óta a nemzetközi fuvarozók, illetve a járművek száma is mintegy kétszeresére nőtt. Intenzíven megjelentek a magyar fuvarpiacon a velünk együtt csatlakozó országok vállalkozói is, akiknek ráadásul költségelőnyük van.

Mindezek együtt a fuvardíjak jelentős csökkenését hozták - bizonyos fuvarfeladatoknál 5-10, de van, ahol 20-30 százalékkal is. Ugyanakkor a költségek növekedtek, ez komoly finanszírozási problémához vezet, amit csak tetéztek az áfa-visszaigénylési problémák vagy az erős forintárfolyam.

Megoldást jelentene, ha csökkentenék az állami elvonásokat a fuvarozóktól - mondta Karmos Gábor. A teendők között említette a jogszabályokat be nem tartók kiszűrését is, például az engedély nélküli, vagy a vezetési és a pihenési időt be nem tartó fuvarozók, a nem megfelelő műszaki állapotú járművekét. (VG)
2005. 02. 14.

  Hírlevél kérés  

LogSped
Tel.: 06/62/314-692, 06/62/449-783
Mobil: 06/30/380-7333
E-mail:logsped@logsped.hu
Copyright © LogSped