FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvarozás |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódó területek |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társadal. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapcsolódó oldal:
|
Folytatódnak az egyeztetések a készülő Vasúti törvényől
Augusztus közepén ülnek ismét asztalhoz a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület munkacsoportjai a megújuló Vasúti törvény (Vtv.) kapcsán.
A rövid határidő és tetemes mennyiségű jogszabályalkotás következtében eddig példa nélküli összefogás volt szükséges a piaci szereplők, a hatóságok és az állami szervek részéről, amelyhez a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület nyújt folyamatos szakmai segítséget.
Az idei év első felében megkezdett szakmai munka augusztus közepén folytatódik a HUNGRAIL által felállított munkacsoportokban. Következő lépésként a már megfogalmazott javaslatokat a Jogi-és Etikai Bizottság szakmai egyeztetésre alkalmas formába szerkeszti a munkacsoportok vezetőivel, a találkozók időpontja: augusztus 28. és szeptember 4.
Az életbe léptetett vonatkozó uniós irányelv jelentős mértékben érinti a vasúti közlekedést szabályzó, jelenleg hatályos jogszabályokat. Elsősorban a vasúti közlekedésről szóló, 2005. évi CLXXXIII. törvényt, de ezen túlmenően további jogszabályok is módosításra szorulnak majd (pl. a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény).
A szakmai véleményezések során áttekintésre kerülnek azok a rendelkezések is, amelyek aránytalan nehézséget jelentenek a hazai vasúti társaságoknak, csökkentve ez által a magyar vasúti társaságok működőképességét és piaci esélyegyenlőségét. Amennyiben ezen rendelkezések módosítását sem az irányelv, sem az Unió tagországaira kötelező egyéb jogszabályok nem zárják ki – valamint a magyar nemzetgazdaság érdekeivel sem ellentétesek –, akkor mindenképpen célszerű ezeket is módosítani.
Az elkészült javaslatok szeptember 7-én kerülnek átadásra a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részére, aki a későbbiekben az elkészített törvényjavaslatot utolsó körös szakmai véleményezésre bocsátja a HUNGRAIL munkacsoportjai számára. Az „új” törvény benyújtás előtti végleges formája várhatóan szeptember végére készül el.
A HUNGRAIL Vasúti törvény módosítása kapcsán létrehozott munkacsoportjai és azok vezetői:
Szervezeti Kérdések Munkacsoport: dr. Rácz Gábor (vasúti szabályozási osztály vezetője) Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Biztonsági Kérdések Munkacsoport: dr. Farkas Gyula (vasúti kapcsolatok vezető) Rail Cargo Hungaria
Engedélyezési Kérdések Munkacsoport: Feldmann Márton (személyközlekedési igazgató) Közlekedéstudományi Intézet
Infrastruktúra Kérdések Munkacsoport: Béres Barna (osztályvezető) MÁV Zrt.
Jog- és Etikai Bizottság: dr. Gyurkovics Sándor (ügyvéd, jogtanácsos)
(logsped)
2014.08.22.
|
|
|
|
|