Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



FLIRT motorvonat

Kapcsolódó oldal:
  


Az utolsó FLIRT motorvonatot is átadta a gyártó és forgalomba állt az a 6+15 jármű, amelyről a MÁV-START tavaly nyáron írt alá szerződést a Stadler-rel.
(logsped)
2016.12.19.

Nincs elegendő jó minőségű távolsági személykocsija a vasúttársaságnak, ezért regionális célra épített motorvonatokat vezényel távolsági forgalomba a következő menetrendi évben.
(logsped)
2016.12.06.

Az utolsó FLIRT motorvonatot is átadta a gyártó abból a 42+6 járműből, amelyek beszerzését a MÁV-START és a GYSEV közösen indította el. (MÁV)
(logsped)
2015.09.21.

Az ABB egyesült államokbeli és európai vasúti projektekben 40 millió dolláros összértékű megrendeléseket kapott a Stadlertől.
(logsped)
2015.01.28.

Az egyik legnépszerűbb motorvonatból további negyvenkettőt állítanak forgalomba azokon helyeken ahol befejeződnek a pályafelújítások. (MTI)   
(logsped)
2014.03.20.

Felavatták a soproni vasútállomáson a GYSEV Zrt. első FLIRT-motorvonatát. (MTI)    
(logsped)
2013.12.09.

A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület a vasúti személykocsipark korszerűsítési folyamatában kiemelkedően fontos állomásnak tekinti a MÁV-START Zrt. 42 db és a GYSEV Zrt. 6 db korszerű Flirt motorvonatra vonatkozó beszerzését.   
(logsped)
2013.03.20.

A Stadler Bussnang AG nyerte a MÁV-START és a GYSEV közös motorvonattenderét, és szállíthatja a FLIRT-járműveket. (MTI)   
(logsped)
2013.03.04.

A MÁV-Gépészet Zrt. együttműködési szerződést írt alá, a Stadler Rail Csoport által gyártott, hazákban futó Flirt típusú elővárosi motorvonatok karbantartási munkáira.   
(mfor)
2010.04.09.

A MÁV-START a mai napon forgalomba állította az első olyan FLIRT típusú villamos motorvonatot, amelynek kocsiszekrénye már a Stadler Rail Csoport szolnoki járműgyárában készült.   
(logsped)
2009.09.14.

Az újabb 30 FLIRT motorvonatból a Stadler leszállította az első két darabot

A Stadler Rail Group (Stadler) immár leszállította és átadta a MÁV részére az újabb 30 FLIRT motorvonat első két darabját. (logsped)   
2009.01.21.

Forgalomba állt mind a 30 FLIRT motorvonat

Energiatakarékos üzemmód, extra gyorsulási- és fékhatás, 140 km/h-s közlekedési sebesség.   
(logsped)
2008.04.28.

Újabb 30 FLIRT vonatot állít üzembe a MÁV ZRt.

A MÁV FLIRT flottája 2010-ben 60 járműre bővül. A korábbi 30 villany-motorvonat beszerzéséről szóló szerződésből kifolyólag vételi joga (opciója) van a vasúttársaságnak, amivel élt is. Az újonnan megrendelt motorvonatok a Budapest-Győr, a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vonalon állnak majd forgalomba, amellyel a vasúttársaság gyorsabb és kényelmesebb közlekedést biztosít utasainak.

A járművek szállítási határideje az előleg kézhezvételétől számított 15 hónappal kezdődik és havonta 2 db jármű átadásával teljesül. Az előleg átutalása november 28-án megtörtént, így az első kettő FLIRT 2009. februárban, az utolsó kettő 2010. áprilisban kerül átadásra. Az újabb 30 Flirt szerelvény finanszírozója a Raiffeisen Bank, összesen 141,6 M euró-s hitelt biztosít.

Az újabb korszerű villamos-motorvonatok részei annak a modernizációs programnak, amelyet a MÁV az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése, a szolgáltatási színvonal emelése és az elővárosi vonalakon közlekedő vonatok menetidejének csökkentése érdekében indított el.

A MÁV által rendelt, négy kocsiból álló FLIRT motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik. A jármű két oldalán elhelyezett hat-hat ajtó biztosítja az utazás során a gyors és kényelmes utas-cserét. A kocsik padlószintje alá szerelt kitolható lépcső az alacsony peronszintű vasútállomásokon is megkönnyíti a fel- és leszállást. A FLIRT maximális sebessége 160 km/h, gyorsulási sebessége pedig eléri a 1,2 m/s2-ot. A rendkívül kényelmes és utas-barát környezetet a jól áttekinthető, tágas és teljes hosszában akadálymentesen átjárható utastér, a légkondicionálás, illetve a videokamerás felügyelet teszi teljessé. A korszerű utas-tájékoztatást műholdról vezérelt, kívül és belül is látható vizuális, valamint hangos tájékoztató rendszer valósítja meg a járműveken. Emellett a FLIRT vonatok a környezeti terheket is csökkentik a kisebb menetzaj, a kevesebb energia-felhasználás, és kisebb szennyezőanyag-kibocsátás révén.

Mindezek elnyerték az utas-közönség tetszését, a már közlekedő vonatok beváltották a hozzá fűzött reményeket. Az első 30 vonatszerelvények folyamatosan állnak forgalomba, jelenleg 18 FLIRT fut, december közepéig 23 érkezik be Magyarországra, 2008. márciusáig 30 db motorvonat áll az utazók szolgálatába.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság által az év elején végzett vizsgálatoknak a FLIRT minden tekintetben megfelelt, így a már megszerzett típusengedély az új megrendelés keretében érkező motorvonatokra is érvényes lesz.

A most megrendelt 30 motorvonat utolsó néhány példányának alumínium kocsiteste várhatóan már a Stadler szolnoki gyárában készülhet el. A Stadler sikeresen szerepelt az Angel Trains International által 18 elővárosi motorvonat beszerzésére kiírt tenderen is, amelynek köszönhetően a svájci cég FLIRT vonatokra vonatkozó megrendelési immáron meghaladják a 400 darabot. Az Angel Trains International-lel kötött szállítási szerződés értéke 85 millió euró (mintegy 21 milliárd forint). (logsped)

További információk:

Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártó Kft. üzem
Tel.:06 56 888 5000

2007.12.04.