Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Európai Ipari Ingatlanpiac

Kapcsolódó oldal:  



MAGYARORSZÁG VEZETI AZ IPARI INGATLANPIACOT KÖZÉP-EURÓPÁBAN

A Cushman & Wakefield nemzetközi ingatlantanácsadó által készített "Európai Ipari Ingatlanpiac 2008" kutatás 25 európai ország ipari ingatlanpiacát értékeli és állítja rangsorba.

- továbbra is Belgium a legjobb ipari/logisztikai helyszín Európában,
- három közép-európai ország is szerepel az európai rangsor élvonalában,
- "ellátási lánc menedzsment" tartja működésben a piacokat
Idén is Belgium vezeti a legjobb ipari/logisztikai helyszínek listáját. A második helyen Hollandia áll, melyet Magyarország, Csehország és Lengyelország követ. Szlovákia, mely a legerősebb új belépő a rangsorban a kilencedik helyen áll.

Tarró Emilia a C&W ipari ingatlantanácsadója elmondta: "Nagyon örülünk, hogy Magyarország idén az előkelő harmadik helyre lépett előre a legjobb ipari ingatlanhelyszínek rangsorában, mely jelentős potenciált jelent országunk ipari ingatlanpiaca számára. Európai összehasonlításban különösen jól teljesítünk az út és vasúthálózat sűrűsége, szabad telek kínálat, a 10,000 m2-nél nagyobb ipari ingatlankínálat és kelet-európa elérhetősége szempontjából."

Forgách Emese, a C&W ipari ingatlantanácsadója hozzáfűzte: "Különösen erős évet zárt a hazai ipari ingatlanpiac 2007-ben, amikor a kínálat átlépte a bűvös 1 millió négyzetméteres határt (1,033,905 m2). A fejlesztők tavaly összesen 151,222 m2 új ipari ingatlanterületet adtak át. A piacon tavaly 229,357 négyzetméter új bérleti tranzakció történt, melynek közel fele a logisztikai szektorban aktív Prologis nevéhez kötödik."





EURÓPA LOGISZTIKAI TÉRKÉPE



KÖZÉP ÉS KELET-EURÓPA A C&W legjobb ipari ingatlanhelyszínek rangsor élvonalában három közép-kelet-európai ország található.

"Nem meglepő a közép-kelet-európai országok folyamatosan javuló pozíciója az európai ipari ingatlanpiacok rangsorában." mondta Ferdinand Hlobil, a C&W közép-kelet-európai ipari osztályvezetője. "Ezekre az országokra úgy tekintünk, mint disztribúciós központokra, melyek a helyi piacok bővülésének és a vállalatok költségcsökkentési célkitűzéseinek köszönhetően folyamatosan fejlődnek." folytatta Hlobil.

NYUGAT EURÓPA

A C&W kutatása alapján, a gazdasági tevékenységek középpontjában továbbra is Nagy Britannia, Belgium, Hollandia, Franciaország és Németország áll, mivel itt találhatóak Európa fő szállítmányozási kikötői és repülőterei. A nyugat európai piac teljes méretét tekintve továbbra is uralja az európai ipari és logisztikai piacot.

(Fotó: Brucargo Brussels Airport)


BÉRLETI DÍJAK

További lényeges adat, hogy az öt legdrágább ipari ingatlan helyszín - London (Heathrow), Dublin, Barcelona, Stockholm és Amsterdam (Schiphol) szintén Nyugat-Európában található.

Európa legdrágább bérleti költségei 2008-ban



GAZDASÁGI KIHÍVÁSOK

"A világgazdaság globalizációjának köszönhetően a vállalatok mindennapi működésében egyre fontosabb szerepet játszik az "ellátási lánc menedzsment". fűzte hozzá Steven Watt, a C&W európai logisztikai és ipari osztályának vezetője. "A vállalatok folyamatosan keresik a hatékony és kedvező ár/érték arányú szolgáltatásokat, mely Európa-szerte mozgásban tartja az ipari és logisztikai piacot. Az ipari és logisztikai szektor alkalmazkodik a nemzetközi vállalatok folyamatosan változó igényeihez, illetve az olaj növekvő árához." folytatta Watt.

A C&W kutatás további érdekes adata, hogy a bérlők Európa-szerte a fővárosok helyett egyre inkább megyeszékhelyeket (nagyobb városokat) választják, mivel ezeken a területeken kisebbek a közlekedési dugók, nagyobb földterületek állnak rendelkezésre és alacsonyabbak a bérleti díjak. Az ilyen tipusú régiós terjeszkedésre kitűnő példa Németország és Lengyelország.

Steven Watt folytatja: "Változnak az idők és az élesedő gazdasági környezetben a költséghatékonyság és a stratégiai helyszín választáson van a hangsúly. Az ingatlannal kapcsolatos döntések új jelszava a "stratégiai lokáció, lokáció, lokáció".

"Az új fejlesztések, különösen a konstanzai Fekete tengeri kikötő bővítése Romániában, mely a kínai hajózási útvonal fejlődése miatt növekszik, illetve a lengyelországi Gdanskban az új tengeri kikötő építése vélhetően szerepet játszik Európa szállítmányozási térképének újra rajzolásában."

Európa legjobb ipari/logisztikai helyszínei


(logsped)

2008.07.24.