Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Elfogadták a reklámadót

Kapcsolódó oldal:  



Elfogadták a reklámadót

A reklámokból származó árbevétel, valamint a saját célú reklámok költsége után adót kell fizetnie a jövőben a médiavállalkozásoknak, kiadóknak, a szabadtéri reklámhordozók hasznosítóinak, az internetes reklámok közlőinek. (MTI)

Az Országgyűlés szerdán 144 igen szavazattal, 30 elutasító voks mellett, kivételes eljárásban fogadta el az erről szóló javaslatot.

A javaslatot L. Simon László egyéni képviselői beadványként nyújtotta be június elején. Az adó érinti a magyarországi médiaszolgáltatókat, a külföldön letelepedett, de műsoridejük legalább felében Magyarország területén, magyarul sugárzó szolgáltatókat, a "szabadtéri reklámhordozót, valamint a reklám elhelyezésére szolgáló bármely járművet, nyomtatott anyagot, ingatlant reklám céljára hasznosító" személyt vagy szervezetet.

Az adó sávosan érintené a reklámbevételt, az 500 millió forintnál kisebb részre nem vonatkozna, afelett a következő kulcsokat vezetnék be:

- a bevétel 500 millió forint és 5 milliárd forint közötti része után 1 százalék
- a bevétel 5 milliárd forint és 10 milliárd forint közötti része után 10 százalék
- a bevétel 10 és 15 milliárd közötti része után 20 százalék
- a bevétel 15 és 20 milliárd közötti része után 30 százalék
- a bevétel 20 milliárd forint feletti részére 40 százalék.

A törvény a kihirdetése utáni 31. napon lép hatályba, a 2014-re érvényes adót időarányosan kell kiszámolni; az adóból befolyó bevételt az ígéretek szerint az iskolák fejlesztésére fordítják majd.

A veszteséges cégnek kevesebbet kell fizetnie. (logsped)

2014.06.11.