FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvarozás |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódó területek |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társadal. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elfogadták a reklámadót
|
|
Kapcsolódó oldal:
|
Elfogadták a reklámadót
A reklámokból származó árbevétel, valamint a saját célú reklámok költsége után adót kell fizetnie a jövőben a médiavállalkozásoknak, kiadóknak, a szabadtéri reklámhordozók hasznosítóinak, az internetes reklámok közlőinek. (MTI)
Az Országgyűlés szerdán 144 igen szavazattal, 30 elutasító voks mellett, kivételes eljárásban fogadta el az erről szóló javaslatot.
A javaslatot L. Simon László egyéni képviselői beadványként nyújtotta be június elején. Az adó érinti a magyarországi médiaszolgáltatókat, a külföldön letelepedett, de műsoridejük legalább felében Magyarország területén, magyarul sugárzó szolgáltatókat, a "szabadtéri reklámhordozót, valamint a reklám elhelyezésére szolgáló bármely járművet, nyomtatott anyagot, ingatlant reklám céljára hasznosító" személyt vagy szervezetet.
Az adó sávosan érintené a reklámbevételt, az 500 millió forintnál kisebb részre nem vonatkozna, afelett a következő kulcsokat vezetnék be:
- a bevétel 500 millió forint és 5 milliárd forint közötti része után 1 százalék
- a bevétel 5 milliárd forint és 10 milliárd forint közötti része után 10 százalék
- a bevétel 10 és 15 milliárd közötti része után 20 százalék
- a bevétel 15 és 20 milliárd közötti része után 30 százalék
- a bevétel 20 milliárd forint feletti részére 40 százalék.
A törvény a kihirdetése utáni 31. napon lép hatályba, a 2014-re érvényes adót időarányosan kell kiszámolni; az adóból befolyó bevételt az ígéretek szerint az iskolák fejlesztésére fordítják majd.
A veszteséges cégnek kevesebbet kell fizetnie.
(logsped)
2014.06.11.
|
|
|
|
|