A DHL csoport légi és tengeri szállítmányozási üzletága, a közelmúltban új tengeri gyűjtőáru szállítmányozási megoldást indított el a piacon.
Az új LCL (Less Than Container Load) export szolgáltatás egyedülálló a piacon, összekötve Magyarországot, Ausztriát, Bosznia-Hercegovinát, Bulgáriát, Horvátországot, Macedóniát, Romániát, Szerbiát, Szlovákiát és Szlovéniát olyan ázsiai üzleti központokkal, mint Hong Kong, Keelung, Pusan, Sanghaj és Szingapúr. Azon partnerek számára, akik a gyűjtőkonténeres szállításaikat (LCL) a koperi kikötőn keresztül bonyolítják, az észak-európai kikötőkön áthaladó útvonalakhoz képest lényegesebben rövidebb tranzit idő biztosítható.
" Konszolidált tengeri gyűjtőáru szállítási megoldásunkkal kielégítjük a rövidebb tranzit időre vonatkozó igényeket Közép- Kelet-Európából Ázsiába, leegyszerűsítve ezzel ügyfeleink ellátási láncát. A teljes folyamatot - az áru átvételétől a be és kirakodáson át a végpontba történő eljuttatásig - a DHL felügyeli, ezért a megoldás teljesen biztonságos. Az alapszolgáltatást - ügyfeleink igényei szerint - különböző értéknövelő szolgáltatások egészítik ki, mint például teljes körű vámügyintézés vagy szállítmánybiztosítás" - mondta Hermann Filz, a DHL Global Forwarding Közép-Kelet Európáért felelős ügyvezető igazgatója.
A DHL kiterjedt logisztikai hálózata - Koper kikötőjével együtt - biztosítja a szállítmányok problémamentes, megszakítások nélküli továbbítását a teljes útvonalon. A konténereket először Ázsiában nyitják ki a dekonszolidációt és a végcélba juttatást megelőzően. A gyűjtő szállítmányok nyomon követése egy web alapú árukövető rendszer segítségével lehetséges, így folyamatosan ellenőrizhető a szállított áru állapota.
"Az új, Koper kikötőn keresztüli lebonyolított gyűjtőkonténeres szállítások kb. 30 százalékkal kevesebb széndioxid kibocsátást eredményeznek a hagyományos észak-európai kikötőkön keresztül történő megoldásokhoz viszonyítva" - tette hozzá Jens Andersen, az európai gyűjtőkonténeres szállítások igazgatója.
A DHL Global Forwarding folyamatosan bővíti gyűjtőkonténeres szállítási hálózatát, mely jelenleg 2 000 000 m3 gyűjtőkonténeres szállítmányt kezel egy évben.
A DHL, mint NVOCC (Non-Vessel Operating Common Carrier) - azaz olyan hajóstársasági jogokkal rendelkező szállítmányozó, aki nem üzemeltet saját hajókat - jelen van a világ legnagyobb kikötőiben saját leányvállalataival vagy franchise partnereivel, a legkiterjedtebb tengeri teheráru gyűjtőkonténeres szállítási hálózattal rendelkezik a világon, rögzített indulási és garantált tranzit idővel.
(logsped)
2011.10.12.