Buszbérlettel vonaton huszonegy vasútvonalon
Egyetlen bérlettel utazhatnak vonaton és autóbuszon is az áprilisi menetrendi változásokban érintett huszonegy vasútvonal mentén élők 2012. május elsejétől.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezése alapján a MÁV-START a vonatai által érintett 197 település közötti utazásra jogosító buszbérleteket is elfogadja a jövő hónaptól.
A huszonegy vasútvonalon bármely két település között érvényes buszbérlet a vonatokon is használható azonos viszonylaton. A bérletelfogadással az utasok egyetlen utazási okmánnyal vehetik igénybe a menetrendi összehangolás eredményeként kialakult helyközi vasúti és autóbuszos szolgáltatásokat. A nagyvárosokkal is számolva e lehetőség több mint másfélmillió lakos számára jelent olcsóbban elérhető, bővülő kínálatot.
A személyszállító vasúttársaság az
- Esztergom-Komárom,
- Székesfehérvár-Komárom,
- Csorna-Pápa,
- Zalaszentiván-Nagykanizsa,
- Zalaegerszeg-Rédics,
- Székesfehérvár-Sárbogárd,
- Sásd-Komló,
- Dombóvár-Bátaszék,
- Diósjenő-Balassagyarmat,
- Balassagyarmat-Ipolytarnóc,
- Eger-Szilvásvárad,
- Nyékládháza-Tiszapalkonya,
- Abaújszántó-Hidasnémeti,
- Tiszafüred-Karcag,
- Nyíregyháza-Nyírbátor,
- Mátészalka-Csenger,
- Mezőhegyes-Újszeged,
- Mezőhegyes-Battonya,
- Csengele-Szeged,
- Lakitelek-Kunszentmárton és
- Szentes-Orosháza
vasútvonalakon fogadja el az autóbuszos szolgáltatók által kiadott bérleteket. A huszonegy vonalon a közelmúltban elvégzett utasforgalmi felmérés szerint naponta mintegy hatezren utaztak.
A vasúti vonalszakaszokon a jelenlegi menetrend szerint, közlekedési napoktól függően összesen 110-120 járat áll rendelkezésre. A buszok száma a teljes viszonylaton legalább kettő-négyszerese, a hivatásforgalomban meghatározó szakaszokon pedig akár öt-tízszerese is lehet a vonatokénak.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium középtávon országosan egységes, átjárható elektronikus jegy- és bérletrendszer bevezetését tervezi. Az alkalmazás jogszabályi alapfeltételeit a napokban elfogadott személyszállítási törvény megteremtette
(logsped)
2012.05.03.
|