LogSped  
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

FŐOLDAL
   Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
   Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
   eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
   Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
   Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
   Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
   Információs társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
   Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
   Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
   EU
    Európai unió
   Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Archívum
      Oldaltérkép

Biztosítás

eTarget hirdetés Hirdessen Ön is itt  


Biztosítás


Jelentős változtatások a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításban

Magyarország uniós csatlakozása miatt több pontos is módosítani kellett a kötelező felelősségbiztosítási rendszert: egyebek mellett változik a magyar biztosítók kártérítési kötelezettségének felső határa, felgyorsul a felelősségbiztosítási szerződések fennállásának ellenőrzési folyamata, továbbá július 1-jétől a felelősségbiztosítás nem terjed ki a háborús és terrorcselekmények következményeként keletkezett károkra.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) hétfő közleménye szerint július elsejétől Magyarországon is bevezetik az Európai Gazdasági Térség tagországaiban 2003 januárja óta működő kárrendezési megbízotti rendszert. Az új megoldás lényege, hogy ha a magyarországi károsultak a zöldkártya rendszer valamelyik tagországában úgy szenvednek gépjárműbalesetet, hogy azt az Európai Gazdasági Térség bármely tagállamában regisztrált és ott biztosított gépjármű okozta, akkor kárigényüket Magyarországra hazatérve a külföldi felelősségbiztosító magyarországi kárrendezési megbízottjánál érvényesíthetik, akik a jogszabályban meghatározott határidőn belül kötelesek intézkedést tenni. A kárt okozó gépjármű felelősségbiztosítójának kiderítésében segítséget nyújt a Mabisz által működtetett információs központ, amely megadja a Magyarországra kijelölt kárrendezési megbízott adatait is.

Továbbra sem lehet év közben biztosítót váltani

A Mabisz arra is felhívta a figyelmet, hogy ha év közben nemfizetés miatt megszűnik a felelősségbiztosítás, akkor ugyanarra a gépjárműre az év hátralévő részére a szerződést csak annál a biztosítónál lehet újra megkötni, ahol az megszűnt. Erre a december 31-ig tartó időszakra nem lehet érvényesen másik biztosítónál szerződést kötni.A biztosítási szerződés hatálya alatt másik biztosítónál megkötött további szerződés így érvénytelen lesz, ami azzal a következménnyel jár, hogy a gépkocsi tulajdonosa az okozott kárra fedezetet nyújtó biztosítási szerződés nélkül marad. Ez azt jelenti, hogy az általa okozott kárt meg kell térítenie, amely akár több millió forint is lehet.

Július 1-jétől a felelősségbiztosítás nem terjed ki a háborús és terrorcselekmények következményeként keletkezett károkra. Változás továbbá, hogy a Magyar Biztosítók Szövetségétől 2004. július 1-jétől kérni lehet a forgalomba nem helyezett vagy a forgalomból kivont járművekkel okozott károk megtérítését is. Módosulás lesz az is, ha a biztosítás szerződője a gépkocsiját eladja, akkor egy újabb - azonos kategóriába tartozó gépjármű - szerződésének megkötésekor a balesetmentes vezetés miatt járó díjkedvezmény, illetve a károkozás miatt fizetendő pótdíj kiszámításánál a korábbi egy év helyett két évet vesznek figyelembe.Ha biztosítóváltásra kerül sor, továbbra is szükséges benyújtani a korábbi biztosító által kiállított igazolást a gépkocsi üzembentartójának kártörténetéről. Az igazolás benyújtását csak akkor lehet mellőzni, ha a szerződést kötőnek két éven belül nem volt a nevén biztosítási szerződés. Ennek hiányában, ha az üzembentartó 90 napon belül nem nyújt be igazolást, a biztosítás díját a gépjármű bonus-malus osztályában szereplő legkedvezőtlenebb összegben kell a szerződéskötés időpontjára visszamenőleges hatállyal megállapítani.

Változik a felelősségbiztosítási szerződés alapján szolgáltatásra köteles magyar biztosítók kártérítési kötelezettségének felső határa is. E szerint a gépjárműben és egyéb dolgokban bekövetkező károknál káreseményenként 500 millió forint, személysérüléssel járó balesetek során ugyancsak káreseményeként 1,25 milliárd forint lesz a kártérítés maximális összege. Megemelkednek azok az összeghatárok is, amelyeknek a visszafizetését a biztosítók kérhetik, ha ittas vagy kábítószeres járművezető okozta a kárt. Ez az összeg a korábbi 500 ezer forint helyett 1 millió forint is lehet.

Felgyorsul a felelősségbiztosítási szerződések fennállásának ellenőrzési folyamata. A Belügyminisztérium hivatala az ellenőrzést negyedévenként végzi el, majd az érvényes szerződéssel nem rendelkező üzembentartók adatait a korábbiaktól eltérően nem a következő negyedévben, hanem azonnal továbbítja az önkormányzat jegyzőjéhez.(NSZ)
2004. 06. 30.

  Hírlevél kérés  

LogSped
Tel.: 06/62/314-692, 06/62/449-783
Mobil: 06/30/380-7333
E-mail:logsped@logsped.hu
Copyright © LogSped