FŐOLDAL |
Logisztika |
|
|
|
|
|
|
|
Spedició, Fuvarozás |
|
|
|
|
|
|
|
eTudakozók |
|
|
Térszerkezet |
|
|
|
Kapcsolódó területek |
|
|
|
|
|
Közlekedés |
|
|
|
|
|
Információs társadal. |
|
|
Vállalat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Minőségbiztosítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
EU |
|
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A Belgrád-Budapest gyorsvasútvonal kínai segítséggel épülhet
|
|
Kapcsolódó oldal:
|
A Belgrád-Budapest gyorsvasútvonal kínai segítséggel épülhet
Újabb határátkelők megnyitásáról, a Budapest-Belgrád-vasútvonal felújításáról tárgyalt pénteken Belgrádban Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára.
A Budapest-Belgrád-vasútvonalról is egyeztetett Szijjártó Péter
Az idén áprilisban Ásotthalomnál nyílik átkelő, míg jövő év áprilisában megújul az egykori Röszke-Horgos közötti határátkelő. Előkészítik egyúttal a Bácsszentgyörgy és Hadikfalva közötti átkelő megnyitását is. A szükséges források magyar oldalon a költségvetésben már rendelkezésre állnak - hangoztatta az államtitkár.
Szijjártó Péter vendéglátóival megállapodott arról, hogy megkezdik a Budapest-Belgrád-vasútvonal felújításának előkészületi munkálatait. A két vasúttársaság vezetői hozzálátnak a költségkalkuláció kidolgozásához. "A Budapest és Belgrád közötti vasútvonalat felújítjuk és modernizáljuk. Kétvágányú villamosított vasútvonal jön létre, amelyen a vonatok óránkénti 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd" - mondta az államtitkár. Hozzátette, hogy a megvalósítás egyik forrása az a tízmilliárd dolláros közép-európai fejlesztési hitel lehet, amelyet Ven Csia-pao kínai miniszterelnök tavaly jelentett be Varsóban.
A politikus végezetül elmondta, belgrádi tárgyalásain megállapodás születetett arról is, hogy Magyarország és Szerbia összeköti villamosenergia-rendszereit. A két rendszerirányító hatóság vezetője március 20-án találkozik, amikor meghatározzák a villamos vezetékek összekapcsolásának határátlépési pontját.
A kínai beruházók korábban építettek már hasonló vasútvonalat Peking és Sanghaj között, s elmondásuk szerint az ottani körülmények nehezebbek voltak, mint a Belgrád-Budapest vonalon, ahol a jövőben akár 300 km/h sebességgel is közlekedhetnek majd a vonatok.
(logsped)
2013.02.24.
|
|
|
|
|