LogSped  
  LogSped LOGISZTIKA, SZÁLLÍTMÁNYOZÁS és FUVAROZÁS

FŐOLDAL
   Logisztika
    Logisztika
    Agrárlogisztika
    Inverzlogisztika
    Raktározás
    Anyagmozgatás,
    Csomagolás
    Logisztikai Szolgáltató  
    Központok
    Ipari Parkok
   Spedició, Fuvarozás
    Szállítmányozás  
    Szállítás, Fuvarozás
    Kombinált fuvarozás
    Expressz fuvarozás
    Fuvarbörze
    Fuvarbörze kínálat
    Közúti Érdekképviselet
   eTudakozók
    eFuvarinfo
    eSzolgáltatás
   Térszerkezet
    Régiók
    Kistérségek
    Önkormányzatok
   Kapcsolódó területek
    Ingatlan
    Pályázat
    Biztosítás
    Vám
    GPS
   Közlekedés
    Vasút
    Vasúti járművek
    Közút
    Hajózás
    Repülés
   Információs társadalom
    Információs társadalom
    eÜgyintézés
   Vállalat
    Vállalatirányítás
    Virtuális Vállalat
    PR
    Marketing
    Reklám
    Call Center, CRM
    eKereskedelem
    Kereskedelmi hálózat
    Franchise
    Piacterek
    Állás
    Távmunka
    Oktatás
   Minőségbiztosítás
    Minőségbiztosítás
    ISO 9000
    QS 9000
    ISO 14000
    TQM
    HACCP
    CMM
    TÜV
   EU
    Európai unió
   Egyéb
      Linkgyűjtemény menü
      Rendezvények
      Archívum
      Oldaltérkép

Behajtási díj

eTarget hirdetés Hirdessen Ön is itt  
Kapcsolódó oldal   Szállítás, Fuvarozás  ->>>

Behajtási díj: az Alkotmánybírósághoz fordulhatnak a fuvarozók

A vállalkozások az Alkotmánybírósághoz fordulhatnak a fővárosi behajtási díj 2008. január 1-jei bevezetése és a tehergépjárművek mozgásának korlátozása miatt - mondta Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkár-helyettese kedden.

A rendelkezés nemcsak a közúti fuvarozó vállalkozásokat sújtja, hanem a Budapesten működő kereskedelmi, ipari és szolgáltató vállalkozásokat is hátrányosan érinti. Ezt támasztja alá, hogy a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) is felkarolta az ügyet, és mint az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) munkaadói oldalának egyik képviselője, az OÉT következő ülésén felveti a fővárosi behajtási rendelet újragondolását, tette hozzá a főtitkár-helyettes.

Karmos Gábor közölte: a munkaadói és szakmai érdekképviseletek azt tervezik, hogyha az OÉT-en a VOSZ javaslatát nem fogadják el, akkor az Alkotmánybírósághoz fordulnak, ezzel egyidejűleg pedig - a Volán Egyesülés javaslatára - európai uniós jogorvoslati fórumot is megkeresnek beadványukkal.

Az MKFE főtitkár-helyettese nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy átlagosan milyen költségemelkedést jelent az érintett fuvarozók számára az, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2007. december 28-án közzétett 74/2007. számú önkormányzati rendeletében például a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek fővárosi behajtási díját - ha a Hungária körúton belülre szállítanak árut - ötezer forintra emelte az 1990 óta változatlan havi 500 forintról.

Véleménye szerint a probléma megközelítésekor külön kell választani a tranzit- és a célforgalmat. A fővárosi tranzitforgalommal kapcsolatosan kiemelte, hogy a rendeletet nem szabadna hatályba léptetni addig, amíg nem készül el az M0-ás déli szektorának 2-szer 3 sávossá bővítése. Ez 2009-ben várható. (mfor)
2008.01.09.

  Hírlevél kérés  

LogSped
Tel.: 06/62/314-692, 06/62/449-783
Mobil: 06/30/380-7333
E-mail:logsped@logsped.hu
Copyright © LogSped