Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Autópályadíj tervezet

Kapcsolódó oldal:  



Fontos  

E-útdíj, autópályadíj Magyarországon  

Autópályadíj tervezet

Jövőre vezetheti be a kormány az új autópályadíj-rendszert, az autópályamatricák helyett. Ennek az a lényege, hogy mindenki csak annyit fizet, ahány kilométert ment az autópályán. Először a kamionoknál és a kisteherautóknál vezetnék be. A terv szerint az autósok később maguk választhatnak: ha jobban megéri nekik kilométerenként fizetni, nem kell 4 vagy több napos matricát venni

Fokozatosan megszűnik az elektronikus matrica, 2013-2014 körül kezdik bevezetni a használat-alapú autópályadíjat, legalábbis a Népszabadság értesülése szerint.

A napilap a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) szakmai anyagaira hivatkozva számol be a kormány tervéről, amely használatarányos útdíj bevezetését tartalmazza. A folyamat indulási éve 2013-2014, befejezése, azaz az éves e-matrica megszüntetését követő útdíjfizetés 2017-2018-ra válhat esedékessé. A kilométerenként hat forintos útdíjat az autópályákon közlekedő személygépkocsiknak és motorkerékpároknak kellene megfizetniük. A kamionok fizetési kötelezettsége ennél nagyobb lenne, a legnagyobb kamionoknak például 34 forintba kerülne egy kilométer megtétele.

Ugyanakkor a tervezett kilométerenkénti - kezdetben hat forintos - útdíj csak a gyorsforgalmi utak használata esetén terhelné az autósokat és a motorkerékpárosokat, legalábbis ezt írja a Népszabadság, támaszkodva a KKK-ban készülő tanulmányra. Még semmi sem tekinthető biztosnak, a megtett úttal arányos útdíjrendszer kiépítésének ügyében - rögzíti a napilap, mivel a KKK koncepciója szerint az újfajta díjszedés "bevezetésének alapfeltétele a szakmai, politikai, társadalmi konszenzuson alapuló díjpolitika elfogadása". (Tények)

2011.02.15.