A2010. április 7-én, 19 buszgyártó vállalat részvételével megalakult a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter.
Az alulról, kormányzati támogatással létrejött, hazai szakmai szerveződés célja, hogy életet leheljen a hajdan nagymúltú magyar autóbuszgyártásba. A kormányzati támogatás a magyarországi autóbuszgyártásban résztvevő vállalkozások együttműködésének szervezett formáját kívánja erősíteni.
A klaszter létrejöttének legfontosabb célja, hogy a hazai közlekedési vállalatok igényeit - legyen szó új fejlesztésű vagy felújított járművekről - Magyarországon gyártott autóbuszokkal elégítse ki. A szakmai és piaci együttműködés az autóbuszgyártó- és beszállító ipart is jelentősen megerősíti, valamint érezhetően javítja, sőt fejleszti az iparág munkahelymegtartó-képességét és a gyártás modern piaci igényekhez történő alkalmazkodását is.
A klaszter stratégiai feladata, hogy a magyar autóbusz- és alkatrészgyártást újra versenyképessé tegye a nemzetközi piacon. Ezért, a most aláírt együttműködés megállapodás kiemelten fókuszál a K+F–tevékenység és kapacitások összehangolására.
A létrejött klaszter prioritásként tekinti a patinás magyar autóbuszipari tudásbázis ismételt helyzetbe hozását, a vállalkozások megerősítését és a lehető legnagyobb magyar hozzáadott érték realizálását.
„Fontos, hogy aktív együttműködési feltételeket teremtsünk a hazai járműipari gyártók között. A klasztertípusú összefogás jelentősen növeli a magyar cégek esélyeit a kiélezett nemzetközi versenyben!”- hangsúlyozta Dr. Fórián István, az Autóbusz Rekonstrukciós Program miniszterelnöki megbízottja.
A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter alapítói:
Alfa Busz Projekt Kft.
Auto Rad Controlle Kft.
Autó Univerzál Kft.
I-Cell Kft.
Ik Fémtechnika Kft.
Ik Járműtechnika Kft.
Ikarusbus Kft.
Jáfi-Autókut Kft.
Kti Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
Liberatus Hungary Kft.
Magyar Autóbuszgyártó Kft.
Nor-Service Kft.
Omnex Kft.
Orosházaglas Kft.
Rába Jármű Kft.
Silex Kft.
Trezor-Liktor Zrt.
Tüv Nord Kft.
Vill-Cad Kkt.
NFGM)
2010.04.08.