Logisztika
     Spedició, Fuvar.
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódók
     Közlekedés
     Információs társ.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Kapcsolódó oldal:  



Augusztus 20-án nosztalgiakocsi közlekedik a HÉV H6-os vonalán

A budapesti helyiérdekű vasúti közlekedés elindulásának 130. évfordulója alkalmából nosztalgia motorkocsik és élményvonatok forgalomba állításával ünnepel a MÁV-HÉV Zrt. Augusztus 20-án az ötvenes-hatvanas évek hangulatát idéző nosztalgiakocsi a HÉV H6-os (ráckevei) vonalán fog közlekedni.

Rendezvénysorozattal ünnepli a MÁV-HÉV a budapesti helyiérdekű vasúti közlekedés elindulásának 130. évfordulóját. Ez alkalomból augusztus 20-án, szeptember 16-án, valamint október 14-én MVIII-as (M8-as) nosztalgiakocsi közlekedik a HÉV H6-os ráckevei vonalán.



Az "R" viszonylatjelzésű motorkocsi Közvágóhíd–Ráckeve és Közvágóhíd–Tököl között, külön meghirdetett menetrend alapján közlekedik majd, amit a BKK honlapján, valamint a Futár utazástervezőben is közzétesz. A nosztalgiajáratokon a BKK Zrt. díjszabásának IV. fejezetében és Függelékének I) pontjában foglaltak, illetve a Budapesten kívüli szakaszon a MÁV-HÉV díjszabása érvényes:

- Budapest közigazgatási határán belüli szakaszt nosztalgiajeggyel vagy nosztalgia napijeggyel lehet igénybe venni; az éves nosztalgiabérlet a teljes vonalon érvényes.
- Budapesten kívül – átmenetileg – a célállomásnak megfelelő távolságra szóló HÉV-menetjeggyel lehet utazni. - A HÉV-bérlet, az U-jelű igazolvány és a RIGO-kártya a nosztalgiajáratokra nem érvényes.
A budapesti helyi elővárosi vasúti közlekedés méltó ünnepléseként a vasút szerelmesei idén és jövőre is további programon vehetnek részt. További információk a MÁV-HÉV Zrt. honlapján (www.mav-hev.hu) találhatók.

A H6-os vonalról: A budapesti helyiérdekű vasút első, tíz kilométeres szakaszát 1887. augusztus 7-én adták át a forgalomnak, s a lóvasutat is üzemeltető Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) építtette. A gőzmozdony vontatta szerelvények a közvágóhíd épülete mellől indultak Pesterzsébeten áthaladva Soroksárig, a vonalat pedig még abban az évben meghosszabbították Dunaharasztiig, majd 1892-ben Ráckevéig.

Az MVIII-as motorkocsiról: 1952-ben készült, s a többi sorstársához hasonlóan egészen a kilencvenes évek elejéig volt forgalomban. 1991-ben ugyanis az MVIII-asok egy részét leselejtezték, egy részét félreállították, majd 1995-ben elindult a bontásuk. Addigra azonban legtöbbjük állapota erősen leromlott a vandalizmus következtében. 1993-ban a MVIII-as 251-es múzeumi célú felújításáról döntöttek. A munkát a cinkotai műhelyben végezték, és 1994-ben fejezték be. Ezután a motorkocsi a Szentendrei múzeum kiállítási tárgyává vált. 2012-től ismét rendszeresen közlekedik nosztalgiakocsiként.
(logsped)

2017.08.18.