Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



Az átvevőpontokat kedvelik az online vásárlók

Kapcsolódó oldal:  



Az átvevőpontokat kedvelik az online vásárlók

A magyar nyelvű webáruházak 88 százaléka kínál vásárlóinak legalább egy szerződött futárszolgálatot, azonban a tranzakciókból való részesedés az elmúlt 4 évben folyamatos csökken. (MTI)

A megkérdezettek 42 százaléka csupán akkor választja a futárszolgáltatást, ha nincs megfelelőbb átvételi lehetőség, illetve a terméket nem tudja beszerezni egy konkurens webáruházban.

A GKI Digital online vásárlók csomagátvételi szokásait vizsgáló kutatása szerint a személyes átvételi pontok egyre elterjedtebb megoldás a fogyasztók körében, mert az online megvásárolt csomagokat forgalmas csomópontokon, közlekedési útvonalon elhelyezkedő üzlethelyiségben vehetik át, kedvezőbb árazás mellett.

A kutatás eredményei szerint az új vásárlók 77 százaléka kényelmességi és rugalmassági szempont, 58 százaléka megközelíthetőség miatt választja inkább a személyes átvevőpont kipróbálását, a vevők 80 százaléka pedig visszatérő ügyfél.

Az átvevőpontok 4 éve jelentek meg a piacon, elsőként a Lapker Zrt. Pick Pack pont néven indította el a szolgáltatást és saját hírlapüzleteiben kézbesítette az e-kereskedők csomagjait. Az elmúlt években a Magyar Posta és a GLS futárcég is aktív hálózatépítésbe kezdett, azonban a GKI Digital korábban végzett kutatása alapján 2013-ban az 1,3 millió csomagot bonyolító átvevőpont piac háromnegyedét a legnagyobb hálózattal rendelkező Pick Pack pont szolgáltatás adja.

Az átvevőpontok fogyasztói körét 70 százalékban a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, 53 százalékuk 30 és 50 év közötti vásárlók alkotják. Az új ügyfelek, akik átlagosan a havi csomagforgalom 20 százalékát adják, leginkább a fiatal, 20 év alatti, illetve az 50 éven felüli rétegekből kerülnek ki. A legkedveltebb átvevőpont helyek a hírlapüzletek és a benzinkutak, előbbit a vásárlók 78 százaléka, utóbbit pedig 30 százalékuk preferálja. A korábbi főváros centrikusság is megszűnt, Budapesten a havi csomagforgalom csupán 27 százaléka realizálódik.

A GKI Digital MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a júniusban készített lakossági kutatás tanulsága, hogy az online vásárlásnál most már nem csupán az ár, hanem a különböző szolgáltatások minősége is komoly szerepet játszik.
(logsped)

2014.07.23.