Az épülő budapesti 4-es metró szerelvényeihez hasonló, Alstom Transport gyártmányú Metropolis metrókocsik álltak forgalomba Barcelonában.
Barcelona új földalattijának most átadott első szakasza 3,9 km hosszú, de a vonal 2014-ben várható teljes befejezését követően, 47,5 kilométeres hosszával Európa leghosszabb metróvonala lesz. Csakúgy, mint Budapest új metrója, a barcelonai 9-es vonal is teljesen automatizált, azaz a METROPOLIS metrókocsik vezető nélkül, teljes egészében automatika által irányítva közlekednek rajta. Habár a most átadott új barcelonai és az épülő budapesti metróvonal szerelvényei sok tekintetben hasonlóak, a két város új metrói mégis egyediek, mert azok küllemét és belső design-ját, mindkét város lakói egy internetes szavazáson választhatták ki. További érdekesség, hogy az új metróvonal vezérlő elektronikáját ugyanúgy, mint majd Budapesten, Barcelonában is a Siemens szállította.
Barcelona új, most átadásra került 3,9 kilométer hosszú, 6 állomásból álló metróvonalán, jelenleg 5 korszerű és kényelmes, az Alstom Transport által gyártott, egyenként 5 kocsiból álló METROPOLIS metrószerelvény szállítja az utasokat. A katalán főváros nem véletlenül döntött a METROPOLIS metrószerelvények mellett. A város már üzemelő 2-es és 4-es vonalán ugyanis szintén az Alstom Transport metrói szállítják az utasokat. Ezeken a vonalakon, a budapesti 2-es metróvonalhoz hasonlóan, nem automata, hanem vezető által irányított METROPOLIS metrószerelvények közlekednek, magas szintű műszaki és kényelmi felszereltséggel.
"Barcelona új METROPOLIS metrószerelvényei ízelítőt adnak abból, hogy milyenek lesznek az új budapesti 4-es metróvonal járművei" - mondta Gallatz Zoltán, az Alstom Transport regionális igazgatója. "A barcelonai 9-es és a budapesti 4-es metróvonal szerelvényeinek műszaki tartalma a világ legmodernebb műszaki technológiáját biztosítja a két világváros közösségi közlekedésében." - tette hozzá az igazgató.
A képre kattintva, az nagy méretben jelenik meg!
Csakúgy, mint az új budapesti metrószerelvények esetében, a barcelonai METROPOLIS-ok tervezésénél is az volt az Alstom Transport mérnökeinek célja, hogy a járművek a legpihentetőbb és legkényelmesebb utazási körülményeket biztosítsák utasok számára. Az ergonomikus ülések, a barátságos, meleg belső atmoszférát teremtő anyagok és a modern világítási rendszer mellet a környezetvédelem is fontos szerepet kapott, a metrószerelvények gyártásához használt alapanyagok jelentős része ugyanis újrahasznosítható, így a járművek életciklusa végén, 35-40 év múlva nem terhelik majd a környezetet. A speciális hangszigetelő anyagok, valamint a kerék-sín érintkezési pontoknál alkalmazott hangelnyelők használata révén a járművek külső-belső zajszintje és energiafelhasználása is igen alacsony.
Mind a barcelonai 9-es, mind pedig a budapesti 4-es metróvonal szerelvényeit az Alstom Transport valenciennes-i metró kompetencia központjában tervezték. Amíg azonban a budapesti metrószerelvények az Alstom Transport lengyelországbeli chorzowi gyárában, addig a barcelonai vonatok Spanyolországban, Santa Perputában készülnek.
A barcelonai 9-es metróvonal 2014-re tervezett teljes átadásig összesen 50 darab, egyenként 5 kocsiból álló teljesen automata szerelvény szállít majd az Alstom Transport. Amikor elkészül, ez a vonal lesz a világ legmodernebb metróvonala.
A 1,5 milliós lakosú Barcelona 10 metróvonallal rendelkezik, ebből 3-at a Katalán Vasúttársaság üzemeltet. Az új, 9-es vonalat 2014-es teljes átadása várhatóan évente 130 millió utas veszi majd igénybe.
(logsped)
2010.01.13.