Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Alstom metró kínában

Kapcsolódó oldal:  



Alstom metró kínában

Az Alstom szállíthat metrókocsi-hajtásrendszereket (forgóváz, motor, hajtáslánc és fékrendszer) összesen 512 metrókocsihoz valamint forgalomirányító és biztosítóberendezéseket Peking új, 42-km hosszúságra tervezett 6-os metróvonalára.

Az Alstom évek óta sikeresen vesz részt a kínai nagyvárosok metróberuházásaiban. Az elmúlt 7 év során a francia gyártó 7 kínai metróvonalon épített ki és helyezett üzembe (URBALIS típusú) forgalomirányító- és biztosító rendszert, míg a Budapest számára is gyártott METROPOLIS járművekből eddig már több mint 1.600 metrókocsit értékesített Kínában, amelyek közül 1.200 metrókocsi Shanghai városában közlekedik.

42 kilométeres hosszúságával, a most épülő pekingi 6-os metróvonal a leghosszabb a jelenleg építés alatt álló pekingi metróvonalak közül. A Peking belvárosán áthaladó 6-os vonalra összesen 27 állomást terveznek a kínai mérnökök. A vonal fontosságát az is jól mutatja, hogy ezen a vonalon Pekingben elsőként üzemelnek majd nagy utasszállító kapacitással rendelkező, 8 kocsiból álló metrószerelvények, amelyek 3 perces követési idővel és metrók esetében kifejezetten nagy, 100 km / óra sebességgel közlekednek majd. Az új metróvonal és szerelvényei a tervek szerint 2012-ben állnak üzembe a vonal első szakaszán.

A most elnyert megbízás keretében a Shanghai Alstom Transport Electrical Equipment Co. Ltd. (SATEE) vegyesvállalat a 6-os vonalon közlekedő 512 metrókocsihoz (64 db 8 kocsis szerelvény) szállíthatja majd a legújabb technológiai megoldásokat egyesítő (OPTONIX elnevezésű) hajtásrendszert. Ezt a hajtásrendszert, amely megában foglalja a kocsik forgóvázát, motorját, erőátviteli- és fékrendszerét is, kifejezetten a kínai piac igényeinek megfelelően alakította ki az Alstom. Az OPTONIX rendszer lerövidíti az utazási időt, növeli a közlekedő vonatok sűrűségét, miközben 30%-kal csökkenti a vonatok energiafogyasztását. Ugyanezt a hajtásrendszert használják a pekingi metró 15-ös vonalán is, ahol az már 2010 vége óta üzemel.


A képre kattintva, az nagy méretben jelenik meg!


A CASCO, az Alstom másik kínai vegyesvállalata modern vonatvezérlési és biztonsági rendszereket szállíthat a Pekingi metró 6-os vonalára. A 6-os metróvonalat az Alstom új URBALIS kommunikáció-alapú forgalomirányító rendszerével (CBTC) szerelik majd fel. A 2-es metróvonalon már üzembe helyezett CBTC a hálózati kommunikációt és a rádió alapú adatátvitelt integrálja egy rendszerbe. Alkalmazása lehetővé teszi a vonatok közötti követési idő lerövidítését, és ezzel nagymértékben hozzájárul a napi egymillió fő fölötti utasforgalom sikeres lebonyolításához.

Alstom metró kínában


(logsped)

2011.03.21.