Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Alstom: Bengaluru első biztosított metróvonala

Kapcsolódó oldal:  



Alstom: Bengaluru első biztosított metróvonala

Üzembe helyezték Bengaluru (Dél-India), 42 kilométer hosszúságúra tervezett metróhálózatának első szakaszát, amelynek biztosító- és jelzőberendezéseit az Alstom gyártotta.

Konzorciumi partnerével, a Bangalore Metro Rail Corporation-nel együtt az Alstom felel a teljes, 2 vonalból és 40 állomásból álló metróhálózat biztosító- és jelzőberendezéseinek tervezéséért, gyártásáért, szállításáért, teszteléséért és beépítéséért.

Mindemellett 2 kocsiszín felépítése, egy irányító központ és egy tartalék irányító központ telepítése is része a beruházásnak. A teljes fejlesztés értéke 114 millió euró, amelyből az Alstom részesedése 76 millió euró (mintegy 23 milliárd forint).

Az Indiában 1911 óta, azaz immár 100 éve jelenlévő vállalatnak ez az eddigi legnagyobb volumenű, biztosító- és jelzőberendezésekre vonatkozó megrendelése az ázsiai országban. A projektben az Alstom Transport Közlekedés Informatikai Megoldások üzletágának budapesti szakemberei is részt vettek.

Bengaluru (Dél-India) metró


Bengaluru (Dél-India) metró


Bengaluru (Dél-India) metró


Bengaluru (Dél-India) metró


A helyiek által csak "a mi metrónkként" (Namma metro) emlegetett metróhálózaton napi 1 millió utasra számít az üzemeltető a teljes hálózat 2014-es átadását követően. Becslések szerint a hálózat utasforgalma 2021-re elérheti a napi 1,6 millió főt. Ehhez irányonként 40.000 fő/óra kapacitás kiépítésére van szükség a részben föld felett futó, új metróhálózaton.

Az Alstom által 2009-ben elnyert megbízás keretében, az első bengaluru-i metróvonalat az Új Delhi 1-es és 2-es metróvonalán is működő Alstom Urbalis vonat befolyásoló rendszerrel szerelték fel, amely automatikusan vezérli a vonatok mozgását, optimalizálja a követési távolságot és a forgalmat, így biztosítva az utasbiztonságot és a gazdaságos működtetést.

Az Alstom-nak nem ez az első metró vonatkozású megrendelése Indiában: 2007-ben Új Delhi két metróvonala biztosító- és jelzőberendezéseinek szállítására kapott megbízást, 2010-ben pedig Chennai városa 168 metrókocsi gyártását és leszállítását rendelte meg, melyeket 2012 végén kezd el szállítani az Alstom.

Az "indiai szilikon völgyként" is ismert, közel 8,5 millió lakosú Bengaluruban az urbanizáció és a gazdasági élet gyors fellendülése számos problémát okoz tömegközlekedésben, az ingázók nagy száma miatt. Ezt ellensúlyozandó, a Namma metrónak a város már meglévő tömegközlekedési hálózatába ágyazódva fontos szerep jut majd a közlekedési problémák enyhítésében.

Előrejelzések szerint 2012 végére az indiai kötöttpályás utasforgalom eléri majd az évi 8,4 milliárd főt. Az Indiai Vasúttársaság 2012-ig megközelítőleg 39 milliárd euró értékben hajt végre kötöttpályás közlekedési fejlesztéseket. Az országban negyvenöt város rendelkezik egymillió fő fölötti lakossággal és az elindított vagy tervezett nagyvárosi kötöttpályás közlekedési beruházások száma meghaladja a tízet.

(logsped)

2011.11.03.