Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb

Együttműködés a Alstom Transport és a TMH között

Kapcsolódó oldal:  



Együttműködés a Alstom Transport és a Transmashholding (TMH) között

Az Alstom Transport és a Transmashholding (TMH) nevű orosz vasúti járműgyártó bejelentette, hogy a két társaság stratégiai együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot ír alá. Az együttműködés első lépéseként az Alstom Transport és a TMH vegyesvállalatot alapít, amelynek fő tevékenysége az orosz piacra szánt emeletes vasútikocsik gyártása lesz.

Alstom Coradia


Az Alstom Transport és TMH - amely az Orosz Államvasutak (RZD) egyik legnagyobb beszállítója - által most aláírt stratégiai partnerségi nyilatkozat lehetőséget teremt a két cég közötti műszaki együttműködésre. A szándéknyilatkozat ezen túlmenően megnyitja az utat az Alstom Transport számára ahhoz, hogy a megfelelő auditokat és átvilágítást követően, a felek közötti végleges megállapodás függvényében, megvásárolhassa a TMH részvényeinek 25 százalékát plusz 1 szavazatot.

Alstom Coradia


Az Alstom Transport és a TMH emeletes kocsik gyártására alapított vegyesvállalatában, a "TMH-Alstom DV" nevű társaságban, az orosz fél 51 százalékos, az Alstom Transport pedig 49 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik. A vegyesvállalatot az Alstom és a TMH abból a célból hozta létre, hogy az indulhasson az Orosz Államvasutak (RZD) által októberben kiírt közbeszerzési pályázaton. A tender keretében az RZD 1.210 emeletes utasszállító vasútikocsi tervezésére és gyártásara ad majd megbízást a nyertes pályázónak. A TMH a pályázaton való részvétel céljából, modern és innovatív termékei okán, az Alstom Transport-ot választotta technológiai partneréül. A két cég vegyesvállalata 2008. májusában előminősítést szerzett a pályázaton való részvételre.

Alstom Coradia Interior


A TMH-Alstom DV által kifejlesztett vasúti szerelvényeket eddig még soha nem gyártották Oroszországban. Az emeletes "hotel" kocsik szinte minden kényelmi megoldást felvonultatnak - beleértve a "couchette"-et, az étkezőkocsit és a zuhanyzókat is - az olykor igen nagy távolságokkal jellemezhető belföldi orosz vasúti közlekedés minőségi kiszolgálása érdekében. Amennyiben a TMH-Alstom DV nyeri el az Orosz Államvasutak megbízását, a szerelvények gyártása valószínűleg Oroszország Tver régiójában, Moszkvától északnyugatra történik majd, az új kocsik pedig a Szentpétervár-Moszkva-Szocsi vonalon biztosíthatják a vasúti összeköttetést, akár 160 km/órás sebesség mellett is.

Alstom Coradia Interior


Az Alstom Transport és a TMH közös műszaki platform kialakítását tervezik a teher- és utasszállító mozdonyok gyártására is. A platform az orosz vasúti szabványhoz illeszkedik, de mind az Alstom, mind pedig a TMH mozdonytervezés- és gyártás terén meglévő szakmai tapasztalatára épül majd. Az orosz vasúti piac 2030-ig évi mintegy 1.000 mozdony forgalomba állítását igényli, a megnövekedett vasúti forgalom kiszolgálása érdekében.

Alstom Coradia Interior


Az Alstom Transport 2007 szeptembere óta van jelen az orosz vasúti piacon, ekkor kötött ugyanis megállapodást a Karéliai Vasúttal (az RZD és a Finn Állami Vasúttársaság vegyesvállalatával) a Szentpétervár és Helsinki között 2010-től közlekedő nagysebességű, billenőszekrényes Pendolino vonatszerelvények szállítására vonatkozóan. (logsped)
2008.10.20.