Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



4-es metró: Alstom szerelvény tesztelése

Kapcsolódó oldal:  



4-es metró: Alstom szerelvény tesztelése

2013 februárban végezhet az Alstom a 4-es metróvonalra szánt automata szerelvény tesztelésével, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elkezdheti vizsgálni az eredményeket, majd dönthet a típusengedély kiadásáról. (MTI)

Gallatz Zoltán, az Alstom Transport ügyfélkapcsolati igazgatója hétfőn a 4-es metró járműtelepén tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy az ütemtervnek megfelelően zajlanak a próbafutások. A szerelvényt tavaly októberben kezdték el tesztelni Franciaországban, ott 54-féle próbát végeztek, majd Budapestre szállították a járművet, és a 2-es vonalon folytatták a munkát. A 4-es vonalon az ellenőrző teszteket és a tartampróbát végzik a BKV-val és a hatóságokkal közös ütemterv alapján.

citypoint9
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A szerelvény mindennap reggel 6-tól este 6-ig fut a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti 3,4 kilométeres pályaszakaszon, minden állomáson ajtót nyit, és minden harmadik megállásnál akadályérzékelést is vizsgálnak. A metrón 90 tonnányi extrém terhelés van, ezzel ezer kilométert fut majd.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója kérdésre válaszolva azt mondta, a teszteket addig ismétlik, amíg bizonyos tűréshatáron belülre nem kerülnek az adatok. Eddig kétféle próbát végeztek, a 2-es metróról érkezett Alstommal az áramellátást és a pályát, a 4-esre szánt szerelvénynek eddig a tartampróbára való alkalmasságát vizsgálták, az éles próba a napokban kezdődik. Ezeken a fékutat, a számítógépes rendszereket, az utastájékoztatást, az ajtók működését, a biztonsági berendezéseket állítják be.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta: Budapest jelentős lépéssel került közelebb a 4-es metró átadásához, a tények azt mutatják, belátható, tervezhető időn belül elkészül az új vonal.

Közölte továbbá: a 15 négykocsis Alstom-szerelvény egyszerre 810 utast tud szállítani vezető irányítása nélkül. A vonalat a jelenlegi tervek szerint 2014 tavaszán adják át.

A prototípus járművön kívül három új metrószerelvény gyártása már elkezdődött, így a végleges típusengedély birtokában az Alstom 2013 tavaszától folyamatos szállítja majd a szériaszerelvényeket Budapestre. (logsped)

2013.01.06.