Logisztika
     Spedició, Fuvarozás
     eTudakozók
     Térszerkezet
     Kapcsolódó területek
     Közlekedés
     Információs társadal.
     Vállalat
     Minőségbiztosítás
     EU
     Egyéb



10%-kal több kocsit törünk össze ősszel

Kapcsolódó oldal:  



10%-kal több kocsit törünk össze ősszel

10 százalékkal több gépjárműbaleset történik ősszel, mint az azt megelőző nyári időszakban, az átlagos kárérték 290 ezer forint, derül ki a CIG Pannónia kutatásából.

A nyári időszakhoz képest ősszel mintegy 10%-al emelkedik a gépjárműbalesetek száma, ugyanakkor a részleges töréskárából fakadó kifizetések átlagos összege közel változatlan: 290 ezer Ft. A CIG Pannónia kutatása szerint a szeptembertől-decemberig tartó időszak alatt a balesetek TOP5 leggyakoribb oka:

- nyári abroncs fennhagyása
- hajnali fagyás
- esővízzel telt kátyúk
- csúszós pocsolyák
- szürke idő
- álmos sofőrök



Az őszi balesetek növekvő száma kapcsán Ács Tamás a CIG Pannónia EMABIT Zrt. kárrendezési igazgatója felhívja figyelmet arra, azzal, hogy sokan nem cserélik le időben a nyári gumikat, nem készülnek fel az őszi esős, hajnalban már fagyos időjárásra. Ősszel megnő a nappali-éjszakai hőmérsékletingadozás: ilyenkor a nappali meleg ellenére is lefagyhatnak hajnalra az utak. Akik ilyenkor indulnak munkába, könnyen elveszíthetik uralmukat az autó fölött. Szintén sűrűn sodródnak ki a sofőrök hidakon és felüljárókon, ahol könnyebben fagy meg a víz, vagy a sűrű köd.

Ugyancsak baleseti tényező ebben az időszakban a tócsákba összegyűlő esővíz. Azokon az utakon, amelyeken nagy sebességgel közlekednek a gépjárművek, az autók abroncsai könnyen megcsúsznak, és a nagy sebesség miatt a sofőrök általában már nem tudnak korrigálni. A városban pedig ezek a tócsák eltakarhatják akár a mély kátyúkat is, ami könnyen tönkreteheti a gépjármű felfüggesztését, lengéscsillapítóját is. Számos baleset okozója pedig egyszerűen a szürke, nyomasztó, álmosító idő, amely miatt a sofőrök könnyebben elfáradnak és figyelmetlenek lesznek, magyarázza a szakértő.

A CIG Pannónia adataiból jól látszik, hogy a kárbejelentők baleset esetén sokszor kapkodnak, nem járnak el körültekintően. Ács Tamás ilyen esetekben azt javasolja, mindig a baleset menetét írjuk le, ez adja a jogalapot a biztosítóknak az elbírálásra, a sérülést pedig lehetőség szerint több oldalról is fotózzuk le. (logsped)

2013.09.17.